Webmaster Forumuna hoşgeldiniz!

Türkiye'nin En iyi Webmaster Forumu

Webmaster tools, Google Webmaster, Adsense, SEO, Domain, Hosting Hakkında Bilgilere ulaşmak için forumumuza kaydolarak, topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Kayıt Ol

E-Ticaret Seo Için Sayfa Içi Optimizasyon Nedir?

Katılım
21 May 2022
Mesajlar
1
Site içi SEO, arama sıralamalarındaki konumunu iyileştirmek için doğrudan web sitesi içinde alınabilecek tüm önlemleri içerir. Bir sitenin sayfa üzerinde etkili optimizasyona sahip olması için, analiz ve düzenli izleme ile birkaç faktörün bir arada olması gerekir.

Sayfa İçi Optimizasyonun Dört Önemli Bileşeni​

Başarılı sayfa optimizasyonuna giden çeşitli faktörlerin yanı sıra, dikkate alınması gereken birkaç ana unsur vardır. Ziyaretçiler görsel web sayfasındaki her şeyi görüp analiz ederek optimizasyonu bir öncelik haline getirir.

1. İlginç, bilgilendirici içerik​

İlgi çekici ve bilgilendirici yüksek kaliteli içerik, ziyaretçileri web sitenizde kalmaya motive eder. Web siteniz ne kadar çok etkileşim alırsa, uzun vadede arama sonucu sıralamanız o kadar iyi olur.
  • Başlıklar ve yapı: Bir başlık, okuyucunun dikkatini çekmek ve daha fazlasını istemek için onu tutmak içindir. Daha fazlasını istediklerinde, içeriğin yapısının güzel bir şekilde akması ve okunması kolay olması çok önemlidir. Bu, web sayfanızın mümkün olduğunca fazla çekiş kazanmasını sağlayacaktır.
  • Semantik anahtar kelimeler: Semantik anahtar kelime arama, tek tek anahtar kelimeler yerine konulara göre optimize edilmiş içerik yazmanıza olanak tanır. Bu, daha geniş bir kitle için hazırlanmış içerik hakkında yazmak için daha fazla nefes alma alanı sağlar. Anlamsal anahtar kelimeler kullanarak, içeriğinizin daha geniş bir konuyla ilgili aramalarda görünme olasılığı daha yüksektir.
  • Rakip araştırması: Rakipleriniz ve anahtar kelimelerinin ne olabileceği, genellikle yayınladıkları içerik ve içeriklerini düzenleme biçimleri hakkında biraz araştırma yapmak, kendi içeriğinizi nasıl yapılandırmak isteyebileceğiniz konusunda biraz fikir verebilir. İçeriğinizin rekabette farklılaşması için hangi anahtar kelimeleri kullanmanız gerektiğini de anlayabilirsiniz.
  • Anahtar kelime kullanmayın: Anahtar kelime doldurma, içeriğinize mümkün olduğunca çok sayıda arama sonucunda görünmesi için birbiriyle ilişkilendirilebilir çok sayıda anahtar kelime ve etiket yerleştirmeyi içerir. İçeriğinizi sergilemek için bu ne kadar cazip gelse de, aslında size yarardan çok zarar verebilir. İçeriğinizi düşük kaliteli veya spam olarak işaretleyebilir ve size kötü bir sıralama verebilir veya web sayfanızın arama sonuçlarının sonlarına itilmesine neden olabilir. Anahtar kelime doldurmak yerine, içerik başına bir veya iki anahtar kelimeye odaklanmak daha faydalı olacaktır. Bu, içeriğinizin doğru sıralanması için gerekli sayfalarda görünmesini sağlar.

2. Dahili bağlantılar​

Bilgiler bağlanamıyorsa, arama motorlarının onu sıralamaları pek olası değildir. Ne kadar çok dahili bağlantı sağlarsanız, sitenize o kadar fazla tıklama alırsınız. Bir arama motoru, web sitenizdeki çeşitli noktalara işaret eden çok sayıda bağlantıyla web sitenizi daha verimli bir şekilde işleyebilir ve sıralayabilir. Bu bağlantıları dahili olarak ekleyerek, yalnızca sitenize daha fazla trafik toplamakla kalmaz, aynı zamanda sıralamanızı hızlı ve verimli bir şekilde yükseltirsiniz.

3. Başlık etiketi ve meta açıklamalar​

Başlık etiketi, web sayfasının başlığı olarak işlev gören ve arama motoru sonuç sayfalarında (SERP'ler) görüntülenen bir HTML öğesidir. Başlık etiketleri, insanların siteniz hakkında sahip oldukları ilk izlenim oldukları ve web tarayıcıları ve sosyal ağlar dahil olmak üzere birden çok yerin arama sonuçlarına dahil edildikleri için web siteniz için önemlidir. Meta açıklamalara gelince, web sayfasının kısa bir özetini sunarlar. Başlık etiketine çok benzer şekilde, arama sonuçlarında görünürler ve ziyaretçilerin sitenizden gördüğü ilk şeydir. Bunların her ikisi de kalabalığın arasından sıyrılmalı ve aynı zamanda hızlı ve ziyaretçilerin bunalmış hissetmesini önleyecek noktaya gelmelidir.

4. Alt etiketi​

Alt etiketleri, arama motorlarından geçebilmeleri için resimler için metin sağlar. Görseller, ziyaretçilerin web sitelerini nasıl inceleyip analiz ettiğinin önemli bir yönüdür, bu nedenle alternatif metin ekleyerek ve onu doğru bir şekilde biçimlendirerek , web sayfası arama motorlarında sıralamanın yanı sıra daha fazla ziyaretçi çekebilir.

Sonuç olarak;​

Sayfa içi optimizasyon, dikkati web sitesindeki asıl içeriğe odaklamak ve arama motorlarında daha üst sıralarda yer almak için kullanılır. Bu basit bileşenleri ekleyerek ve bunları göz önünde bulundurarak sıralamanız kısa sürede yükselecektir.
 
Üst