Webmaster Forum Platformu

Webmaster Forumu

Webmaster tools, Google Webmaster, Adsense, SEO, Domain, Hosting Hakkında Bilgilere ulaşmak için forumumuza kaydolarak, topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Kayıt Ol
Dark Web Haber Açıldı DarkWeb Haber Türkiye' nin en tarafsız Haber sitesi / Aynı zamanda Dünyanın en aktif WebMaster Forumu R10'u ziyaret ederek bu büyük toplulukta yer alabilirsiniz.

İçerik Pazarlama 101: Bir Editoryal Planın Bu Kadar Önemli Olmasının Nedenleri Bunlardır

Katılım
25 May 2022
Mesajlar
100
Tepkime puanı
6
Puanları
0
İyi planlama savaşın yarısıdır. Bir plana sahip olmak sizi birçok güçlük ve kafa karışıklığından kurtaracaktır. Bu aynı zamanda içerik pazarlaması için de geçerlidir özellikle birkaç kişiden oluşan bir ekipte çalışıyorsanız, bir editoryal plan önemlidir. Ancak tek bir blogcu olarak bile net bir listeden son derece yararlanırsınız.

Sosyal medya , kurumsal bloglar ve diğer platformlar için içerik oluşturmak için çok çaba ve zaman harcanıyor. Bu nedenle içerik fikirlerini, platformları ve yayın tarihlerini takip etmek önemlidir. Katkılarınızın tüm potansiyelinden yararlanmanın tek yolu budur.

Editörlük planı nedir?​

İçerik planı olarak da bilinen içerik planı, çok çeşitli platformlarda yayınladığınız içeriği planlamanıza ve uygulamanıza yardımcı olur. Yeni konular bulmak, bunları daha da geliştirmek ve içeriğin uygun bir zamanda uygun bir platformda yayınlanmasını planlamak için bir şablon görevi görür.

Başlık, yayın platformu ve tarihi, oluşturma için son tarih ve sorumlular gibi bilgileri kaydedersiniz. Uygulama alanına bağlı olarak daha fazla bilgi eklenebilir. Bunun için basit bir tablo yeterlidir. Makalenin devamında size bir editoryal plan için bir şablon sunuyoruz.

Neden bir editoryal plana ihtiyacınız var?​

Editoryal planın ana kullanımı, içerik oluşturma ve yayınlamayı kolaylaştırmaktır. Diğer işlerde yaygın olduğu için görevleri, hedefleri ve son teslim tarihlerini formüle etmenize yardımcı olur. Sonuç olarak, içeriğin disiplinli bir şekilde oluşturulması önem kazanmaktadır. Bu, içerik pazarlamasına çeşitli şekillerde fayda sağlar.

Geliştirilmiş netlik​

Planlanan tüm içerikleri listeleyerek, içeriğin gerçekten zamanında tamamlanması için kaynaklarınızı verimli bir şekilde tahsis edebilirsiniz. Katkıların farklı çalışanlara tahsis edilmesine ek olarak, önceliklendirme ve kaba bir çaba tahmini de yardımcı olabilir. Yazım programınız istediğiniz kadar önceden olabilir. Bu şekilde, örneğin belirli bir tatilin veya belirli bir katkının uygun olduğu bir etkinliğin yaklaştığını zamanında hatırlayacaksınız.

Garantili süreklilik​

İçerik pazarlamasında muhtemelen en önemli kural, içeriğin düzenli olarak yayınlanması gerektiğidir. Belki Pazartesi, Çarşamba ve Cuma günleri sosyal medya paylaşımları yaparsınız . Salı günü yeni bir blog yazısı ve Perşembe günü bir podcast bölümü yayınlanacak . Bu farklı içerik türlerini ve ilgili yayın platformlarını doğru bir şekilde listeleyerek, Salı gününün birdenbire yüklenmeye hazır yeni makale olmamasını önleyebilirsiniz.

Kazanılan esneklik​

Aynı zamanda, editoryal plan size büyük esneklik sağlar. Neden bir günde üç podcast bölümü kayıt edemiyorsunuz? Teknolojinin yalnızca bir kez ayarlanması gerekir ve diğer içeriklerle önümüzdeki birkaç hafta içinde ilgilenebilirsiniz. Güncel bir olaya atıfta bulunmak isterseniz, her şeyin izini kaybetmeden kendiliğinden yeni bir gönderi ekleyebilirsiniz.

Mantıksal planlama​

İçeriğiniz için yayın stratejisini şansa bırakmamalı, mantıklı bir şekilde planlamalısınız. Örneğin, editoryal planınızda, herkesin okuyabileceği bir şeyler olması için aynı haftadaki farklı konulardaki blog gönderilerini gruplandırabilirsiniz. Aynı zamanda, örneğin sosyal medyada uygun bir **** yayınlayarak sinerjileri kullanabilirsiniz. Halihazırda yayınlanmış makalelere genel bakış sayesinde, okuyucuyla alakalı ve mevcut makaleye bağlanabilecek ilgili makaleleri de hızlı bir şekilde bulabilirsiniz.

Basitleştirilmiş konu bulma​

Oluşturulacak içeriğin seçimi en çok zaman alır. Hiçbir şey, parlak fikirleriniz yokken kısa sürede parmaklarınızdan içerik çekmek zorunda kalmaktan daha stresli olamaz . İçerik planı, konulardaki boşlukların nerede olduğunu veya hangi gönderilerin takip edilmesi gerektiğini bir bakışta size gösterir. Ayda bir kez - kendinizi özellikle yaratıcı hissettiğinizde oturup bir sonraki ayın içerik planını oluşturmak en iyisidir. Bu, stresten ve yazar tıkanmasından kaçınmanıza yardımcı olacaktır.

Verimli araştırma​

İçerik planınızın bir parçası da ilk araştırma yaklaşımları olabilir. Planlanmış bir makalenin konusuyla ilgili heyecan verici bir video gördünüz mü? Yazma gününde araştırmaya basitleştirilmiş bir giriş yapabilmeniz için uygun başlıkla kaydedin. Ayrıca önceden araştırılmış anahtar kelimeleri not edebilir ve böylece metinlerinizi baştan arama motoru optimizasyonlu bir şekilde yazabilirsiniz.

İzlenebilir başarı ölçümü​

Daha önce bahsedilen bilgilere ek olarak, tanımladığınız KPI'ları da kaydedebilirsiniz. Bu, örneğin bir sosyal medya gönderisindeki beğenileri, yorumları veya paylaşımları veya okuyucuların bir bültene abone olmak için kullanabilecekleri bir blog makalesinin sonundaki bir düğmeyi tıklamayı içerebilir. Bu metriklerin editoryal planda listelenmesi sayesinde , içeriğinizin gönderiler ve platformlar arasındaki performansını izleyebilirsiniz . Bu şekilde hangi konuların tüm kanallarda iyi karşılandığını ve örneğin Instagram'da sadece kısa video şeklinde hangi konuların ateşlendiğini belirleyebilirsiniz. Bu, içerik stratejinizi sürekli olarak optimize etmenize olanak tanır .

İçerik pazarlaması için editoryal planınızı bu şekilde oluşturursunuz​

Yazım planınızın nasıl göründüğü, büyük ölçüde içerik pazarlama stratejinize bağlıdır. Buna göre, önce bazı soruların cevaplanması gerekir. Gönderiler hangi hedef kitleye ulaşmalı? Bu hedef grup için hangi bilgi ve kanallar alakalı? Ve medyayı hangi biçimde tüketmeyi seviyorlar? Son olarak, zaman ve personel açısından hangi kaynakların sizin için uygun olduğunu netleştirirsiniz. Bundan, içeriğin ne sıklıkla yayınlanabileceği ve oluşturulmasının ne kadar karmaşık olabileceği türetilir.

İhtiyaçlarınıza göre uyarlanmış​

Artık editoryal planınızla ilgili unsurları belirleyebilirsiniz. Bunların hepsini kullanmak zorunda değilsiniz, sadece içeriğinizi kaybetmeden sürekli olarak üretmenize ve planlamanıza yardımcı olanlar. İşte bazı öneriler:

  • Başlık veya konu
  • Amaç ve hedef grup
  • Yayın tarihi ve saati
  • Düzeltme/kabul için dahili son tarih
  • Efor Tahmini
  • Yazar veya asıl sorumlu kişi
  • Format (Makale, Röportaj , Sütun vb.)
  • Eşleşen Anahtar Kelimeler
  • Eylem çağrısı
  • İçerik oluşturma durumu
Hemen başlayabilmeniz için bu makalede size bir editoryal plan için bir Excel şablonu sunuyoruz. Birden fazla mecrada örneğin farklı sosyal medya platformlarında içerik yayınlıyorsanız, kanalı editör planında başka bir değişken olarak tanımlayabilir veya her platform için ayrı bir plan tutabilirsiniz.

Bu, editoryal planınıza başarılı bir şekilde devam etme şeklinizdir.​

Yeni oluşturulan editoryal planınız yalnızca tutarlı bir şekilde devam ettirilirse yararlıdır. Bu nedenle, şeffaf olduğundan ve içeriği oluşturma ve planlamayla ilgili tüm önemli soruları yanıtladığından emin olun. Ancak o zaman editör ekibinin diğer üyeleri için anlaşılabilir. Ayrıca editoryal planı doldurmak ve güncellemek için kurallar ve süreçler belirleyin. Örneğin, gelecek içeriğin konularının tartışıldığı ve sorumluların atandığı aylık bir editör toplantısıyla başlayın.

Devam et​

Bir editoryal plan, kuru bir Excel elektronik tablosundan daha fazlasıdır. Yeni fikirlerin ortaya çıktığı ve daha da geliştirildiği bir çalışma ortamıdır. Ayrıca başarıyı ölçmenize olanak tanır ve içerik stratejinizi optimize etmek için bir temel oluşturur. Fikir üretmeyi ve araştırmayı kolaylaştırır, böylece en önemli şeye odaklanmak için daha fazla zamanınız olur: kaliteli içerik oluşturmaya.

Yayın planı şablonunuz​

Sıfırdan bir editoryal plan geliştirmek zorunda kalmamanız için başlamanıza yardımcı olacağız. Excel sayfamızda, planlamanızı yazabileceğiniz bir elektronik tablo, planlanan sosyal medya gönderileri için bir elektronik tablo ve yeni fikirleri hemen not alabileceğiniz bir hesap tablosu bulacaksınız. Tabii ki, planı kendi istek ve ihtiyaçlarınıza göre de uyarlayabilirsiniz iyi eğlenceler!
 
Son düzenleme:
Üst