Webmaster Forum Platformu

Webmaster Forumu

Webmaster tools, Google Webmaster, Adsense, SEO, Domain, Hosting Hakkında Bilgilere ulaşmak için forumumuza kaydolarak, topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Kayıt Ol

SEO – Arama Motoru Optimizasyonu Basitçe Açıklanmıştır

Katılım
25 May 2022
Mesajlar
100
Tepkime puanı
6
Puanları
0
SEO aslında nedir ve web sitelerinin çevrimiçi pazarlamadaki başarısı için neden bu kadar önemlidir ? Bu makale, SEO konusuna ( Almanca Arama Motoru Optimizasyonu : arama motoru optimizasyonu ) kısa bir genel bakış sunmayı ve en önemli terimleri ve sıralama faktörlerini açıklamayı amaçlamaktadır.

SEO nedir ve nasıl çalışır?

Tanımı

SEO ( Arama Motoru Optimizasyonu, çevrilmiş arama motoru optimizasyonu) , çevrimiçi pazarlamanın bir tekniğidir ve bir web sitesinin bir arama motorunun arama sonuçlarında mümkün olduğunca yüksek çıkması için alınabilecek tüm ücretsiz önlemleri tanımlar . SEO ile, SEA'dan farklı olarak bahse girmezsinizancak iyi yapılandırılmış ve bilgilendirici bir web sitesi için arama motorlarının gereksinimlerini karşılayacak şekilde web sitesini optimize eder. İnternetteki arama motorları, web sitelerini içeriklerine, kullanım kolaylığına, sayfa hızına ve bir web sitesinden çıkan ve gelen dış bağlantılara göre değerlendirir. Burada iyi değerlere ulaşan web siteleri tercihli olarak sıralanır. Bu yazıda iyi bir web sitesi için ihtiyacınız olan 10 yapı taşını bulacaksınız.

Sayfa içi ve sayfa dışı optimizasyon

SEO optimizasyonunda, sayfa dışı ve sayfa içi optimizasyon önlemleri arasında bir ayrım yapılır.

Sayfa İçi SEO Optimizasyonu​

On-page, sayfanın içeriğiyle ilgili her şey anlamına gelir. Örneğin metinler, resimler, videolar, menü navigasyonu ve sayfa düzeni. Burada metinlerin kolay okunur olmasına ve içerik açısından katma değer sağlamasına dikkat etmelisiniz. Metinde ve sayfanın sıralaması gereken başlıklarda anahtar kelimeler kullanıyorsunuz. Örneğin, bir web sitesinde kedi maması reklamı yapılıyorsa, metinde ve mümkünse başlıklarda “kedi maması” anahtar kelimesi de yer almalıdır. Ancak, sadece mantıklı olduğu ve okuma akışını bozmadığı yerde.

Geçmişte, insanlar arama motorlarını, web sitesinin kedi maması arama terimi için en alakalı olduğunu düşünmeleri için kandırmak için metinde anahtar kelimeyi mümkün olduğunca sık kullanmaya çalıştılar. Ancak bugün, Google gibi arama motorları, bu anahtar kelimenin spam olduğunu kabul ediyor ve en kötü durumda, bir web sitesini sıralamada cezalandırıyor.

Sayfa içi optimizasyon, sayfadaki tüm içeriğe hızlı bir şekilde ulaşılabilen açık gezinmeyi de içerir. Resimler, üzerlerinde ne olduğunu açıklamak için bir ALT etiketi ile etiketlenmelidir. Bir web sitesinin yüklenme süresi ve dahili bağlantıların kalitesi gibi teknik hususlar da sayfa optimizasyonuna aittir.

Sayfa Dışı SEO Optimizasyonu​

Sayfa dışı optimizasyon, hedeflenen bağlantı oluşturma ile ilgilidir. Diğer web sitelerinden tematik olarak uygun ve bir konu için iyi derecelendirilmiş çok sayıda ve hepsinden önemlisi yüksek kaliteli geri bağlantılar almak önemlidir. Ancak, arama motorları burada satın alınan bağlantıları sevmez.

Arama motoru sıralama faktörleri

Arama sonuçlarında hangi web sitelerinin listelendiğine göre faktörler son derece karmaşıktır ve şunlardan oluşur:
  • bir konuyla alaka
  • yüklenme zamanı
  • geri bağlantılar
  • içeriğin kalitesi
  • HTTPS
  • Mobil uyumluluk
  • Kullanıcı dostu
  • zamanlılık
Belirli bir sırada değil. Sonuç olarak, iyi bir sıralama sağlayan, sayfa içi ve sayfa dışı optimizasyonun iyi bir birleşimidir.

SEO'nun faydaları ve iyi bir arama motoru sıralaması​

Bir web sitesinin amacı , Google ve Co'daki arama sonuçlarının ilk sayfasında ilk üç yerde görünmek olmalıdır. İkinci sayfada olduğu gibi daha geriye giden arama sonuçları neredeyse hiç tıklanmaz. İyi bir sıralama, reklama gerek kalmadan web sitesine ücretsiz olarak birçok tıklama ve ziyaretçi getirir . Burada organik trafikten bahsediliyor , çünkü bu, reklamlar aracılığıyla değil, doğal olarak ortaya çıkıyor.

Organik sonuçlar, sıralamada ücretli olanlardan ayırt edilebilir. "Reklam" olarak işaretlenmezler ve sonuçların ortasında, genellikle üç veya dört reklamdan sonra görüntülenirler.

Ubersuggest , Semrush , Google Arama Konsolu , Sistrix ve diğerleri gibi SEO kontrol araçlarını kullanarak , bir anahtar kelimenin ne sıklıkla arandığını, rekabetin ne kadar güçlü olduğunu ve hatta geri bağlantılarını nereden aldıklarını öğrenebilirsiniz. Google Analytics ile ise kendi SEO ölçümlerinizi değerlendirebilirsiniz.

SEO, SEA için nasıl bir rol oynuyor?

İki SEM önlemi ( Arama Motoru Pazarlaması ) el ele gider, ancak öncelik her zaman SEO optimizasyonuna verilmelidir. Bu sadece neredeyse ücretsiz olarak uygulanamaz, aynı zamanda SEO, SEA ile başarılı reklam önlemlerinin temelini de oluşturur. Ziyaretçi satın almayı düşünmeden önce web sitenizin içeriğini optimize etmelisiniz. Hedef sayfa beklentilerini karşılamadığı için hemen tekrar atlarlarsa, bu sadece maliyetlere neden olmakla kalmaz, aynı zamanda web sitesinin sıralamasını da olumsuz etkiler.

SEO Ajansları

Çoğu durumda, SEO optimizasyonu için uygun bir ajansla iletişime geçmeniz önerilir. Geri bağlantıların doğal yapısında uzmanlaşırlar ve bir web sitesinde hala optimizasyon potansiyelinin nerede olduğunu bilirler. Hizmet rehberimizde SEO ajansı ve SEA ajansı alanlarına uygun ajanslar bulacaksınız.
 
Son düzenleme:
Üst