Webmaster Forumuna hoşgeldiniz!

Türkiye'nin En iyi Webmaster Forumu

Webmaster tools, Google Webmaster, Adsense, SEO, Domain, Hosting Hakkında Bilgilere ulaşmak için forumumuza kaydolarak, topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Kayıt Ol

SEO Nedir? Arama Davranışı ve Anahtar Kelime

SEO nedir, anahtar kelimeler nelerdir, anahtar kelime seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

Bu yazıda size SEO konusu hakkında bir fikir vermek ve özellikle günümüzün dijital dünyasında bu konu üzerinde çalışmanın neden bu kadar önemli olduğunu açıklamak istiyoruz.

Odak noktamız anahtar kelimeler konusu ve bunların SEO için önemi, uygun ve uygun olmayan anahtar kelimeler arasındaki farkı ve SEO yolculuğunuza başlarken odaklanmanız gereken en iyi şeyin ne olduğunu tartışıyoruz.

Her şeyden önce şunu anlamak önemlidir ki, sadece bir web sitesi oluşturmak arama motorlarında üst sıralarda yer almak için yeterli değildir !

Çok basit bir şekilde başlayalım: Arama Motorları Nelerdir?

Arama motorları, bilgi bulmak için kelimelerin bir kombinasyonunu girebileceğiniz web siteleridir. En bilinen arama motoru Google'dır. Ayrıca, ana odak noktanızın web sitenizi arama motorları için değil, ziyaretçiler için optimize etmesi gerektiğinden, arama motoru optimizasyonunun yanıltıcı bir terim olabileceğini lütfen unutmayın!

Google ve arama davranışı

B_2OgLnJuUkZpQUdaUKNNWDHndXUWGTpbNubQGRsvZ3L2jN_iTI2iH9mCSLOvfaD_ohyxI_7D-jUHHx_a0377OBtRbplxqsYd1vMkhTjJ-Su8Z1Xfvo3hlSGHvWmxpnFKD7C3Ujv

Google, web sitelerini düzenli aralıklarla ziyaret eder ve birçok faktör için onları tarar! Artık, kullanıcıların belirli bir arama sonucuyla nasıl etkileşime girdiğini ölçmekte de çok iyi. Tıklama davranışı, kalış süresi ve diğer arama davranışları artık analiz ediliyor ve nihayet Google'ın etkilenmesi zor sonuçlar çıkarmasına izin veriyor. Dolayısıyla bundan çıkarabileceğimiz şey, kullanıcıların hangi sitelerin en iyi sıralamaları alacağı üzerinde en fazla etkiye sahip olduğudur. Arama sonuçlarının en üstünde yer alan bir web sitesi, ancak kullanıcılar onu davranışlarıyla desteklerse orada kalacaktır. Dolayısıyla, kullanıcı web sitesini hızlı bir şekilde terk ederse, o web sitesi daha az alakalı hale gelebilir. Bu nedenle kısa vadeli başarı için çalışmak değil, uzun vadede kullanıcıları mutlu etmek önemlidir!

Yine artık web sitelerinin Google tarafından düzenli olarak ziyaret edildiğini ve birçok kriter için tarandığını bildiğimize göre, bu kriterlerin birçoğunun bilinmesinden faydalanabilirsiniz.

Anahtar kelimeler nedir ve neden önemlidir?

Müşterilerin doğum günleri, düğünler, vaftiz törenleri vb. gibi özel günler için sipariş verebilecekleri cupcakes ve diğer şekerlemelerde uzmanlaşmış küçük bir fırınınız olduğunu varsayalım. Sizce yeni müşteriler çekmenin en kolay yolu nedir? Bildiğimiz gibi, bugün belirli ürünleri arayan birçok kişi işe Google'da arama yaparak başlıyor.

sıfır

Doğum günleri, düğünler vb. gibi yukarıda bahsedilen özel günler anahtar kelime olarak bilinir.. Bunları ürünlerinizi tanıtmak için web sitenizde kullanabilirsiniz. Bu nedenle, anahtar kelimeler temel olarak insanların belirli bilgileri veya ürünleri aramak için arama motorlarına yazdıkları kelimeler veya kelime öbekleridir. Web sitenizi belirli arama terimleri için optimize etmek, SEO stratejinizin çok önemli bir parçasıdır çünkü çevrimiçi olarak kime ulaşmak istediğinizi kontrol etmenizi sağlar. Anahtar kelime seçimi kesin bir bilim değildir ve zaman zaman ayarlamalar yapmanız gerekebilir. Potansiyel müşterilerinizin ne aradığını bilmek son derece önemlidir. Terimleri varsaymak doğru bir yaklaşım değildir. Kendinizi müşterinin yerine koymaya çalışmak ve Google'a ne yazabileceklerini düşünmek çok daha verimlidir. sevdiği birinin doğum günü için özel bir pasta ararken. Çok sayıda potansiyel müşteri tarafından hangi anahtar kelimelerin kullanılabileceğini bilmek de çok önemlidir. Bir anahtar kelimeyi üst sıralara çıkarmak harika, ancak kimse onu Google'a yazmazsa ne yazık ki işe yaramaz.

"Sıralama" tam olarak ne anlama geliyor?

Sıralama, bir web sitesinin Google'daki görünürlüğü veya konumudur. Sıralamalar için çeşitli faktörler vardır, ör. B. Sayfa içi ve sayfa dışı faktörler. Burada esas olarak sayfa faktörlerine odaklanacağız. Sayfa dışı faktörler daha sonraki bir makalede daha ayrıntılı olarak tartışılacaktır. Sayfadaki faktörler doğrudan etki alanınızla ilgilidir, yani doğrudan sitenizde yaptığınız işten etkilenirler! Web sitenizdeki değişiklikler, örneğin teknik çalışma veya içeriğinizin optimizasyonu nedeniyle, sayfa içi SEO olarak adlandırılır. Bu konu çok geniş, bu yüzden önce SEO'da atılması gereken ilk birkaç adıma odaklanalım! Arama motorlarının metni okuduğunu anlamak önemlidir (ör. web sitelerinin içeriği), sıralamaları için özellikle alakalı ve önemlidir. Bu durumda metin, tüm okunaklı metinleri, başlıkları, meta verileri, görüntüleri ve hepsinden önemlisi, anahtar kelimelerin doğru kullanımını içerir.

sıfır

O halde bunlara geri dönelim! Anahtar sözcükleri seçerken, yalnızca özellikle uygun anahtar sözcükleri bulmakla kalmayıp, aynı zamanda uygun bir arama hacmine de sahip olduğunuzdan emin olmalısınız (bu, belirli bir süre boyunca ortalama arama sorgusu sayısı olarak anlaşılmalıdır). Bu görevde size yardımcı olabilecek pek çok faydalı araç var, buna rankCoach da dahil . Anahtar kelime aracı, anahtar kelimeler ve bunların arama motorlarına ne sıklıkla girildiği hakkında bilgi sağlayan bir veri tabanıdır.

Hangi anahtar kelimelerin benim için en iyi olduğunu nasıl bilebilirim?

Her şeyden önce, şirket adınızı bir anahtar kelime olarak kullanmamalısınız çünkü çoğu durumda şirket adı henüz çok iyi bilinmemektedir, bu nedenle birisinin bunu bir arama motoruna yazması pek olası değildir! Bunun yerine, ürün veya hizmetlerinizle eşleşen iyi tanımlanmış anahtar kelimeler bulmaya çalışın! Anahtar kelimelerin doğru kullanımını tekrar göstermek için fırın örneğini kullanabiliriz.

"Kek" anahtar kelimesini kullanmayı düşünebilirsiniz. Ancak, "kek" kelimesi çok genel olduğu için bu olumsuz bir seçim olacaktır! Örneğin, Köln'de bir fırınınız varsa, "Köln'de Cupcakes" çok daha belirgin ve muhtemelen daha başarılı bir anahtar kelime olacaktır. Bundan öğrenebileceğimiz şey, "kek" (çok popüler olan) gibi genel bir anahtar kelime ile sıralamanın çok zor olacağı veya çok uzun zaman alacağıdır. "Kek" anahtar kelimesi gibi tek bir kelime aynı zamanda kısa anahtar kelime olarak bilinirken, "Köln'de cupcakes" uzun kuyruklu bir anahtar kelime olur! Bu neden önemli? SEO'ya yeni başlayanların çoğu yanlışlıkla düşünebilir en yüksek arama hacmine sahip bir anahtar kelimenin hile yapması gerektiğini ve bu nedenle en iyi seçim olacağını. Ancak, "Köln'deki kekler" gibi birkaç uzun kuyruklu anahtar kelimeyi birleştirmek daha iyidir. İlk bakışta, bu anahtar kelimeler, örneğin "kek" kelimesinden daha düşük bir arama hacmine sahip olabilir, ancak potansiyel olarak daha yüksek bir arama hacmine sahip olabilirler.

sıfır

diğer uzun kuyruklu anahtar kelimelerle birlikte kullanıldığında arama hacmine (ve dolayısıyla daha yüksek sıralamaya) neden olur, çünkü bunlar daha ayrıntılı bir genel bakış sunar.

İşletmenizin müşterilere gerçekte hangi ürün ve hizmetleri sunduğu. Bu, bu tür (daha uzun) anahtar kelimeler için mevcut olmayan rekabet sayesinde mümkün olmaktadır! Bazı küçük niş endüstriler için, uzun kuyruklu anahtar kelimeler kullanmak, çok kısa sürede üst sıralarda yer almak için gerçek bir şans bile sunabilir!

Artık anahtar kelimelerin ne olduğunu bildiğimize göre, onlarla ne yapıyorsunuz?

Artık anahtar kelimelerin ne olduğunu bildiğinize göre, onlarla çalışmaya başlamalısınız! Bunu tam olarak nasıl yapacağınızı size açıklamaya çalışacağız. Anahtar kelimelerinizi nereye koyacağınız konusunda size küçük bir genel bakış sunarak başlayacağız. Bu soru zor çünkü web sitenize ek olarak sosyal medya ve Google Ads gibi anahtar kelimelerle çalışmanız gereken birçok alan var. Ancak şimdilik web sitenize odaklanacağız ve biraz sonra "Sosyal Medya, Google Reklamları ve Anahtar Kelimeler" konusunu ele alacağız.

sıfır

Başlamak için iyi bir yer, sitenizin meta etiketleri üzerinde çalışmaktır! Bununla, seçtiğiniz anahtar kelimeleri meta başlığınıza, meta açıklamanıza ve başlıklarınıza vb. dahil ettiğinizi kastediyoruz. Meta etiketler, HTML'nizin baş bölümünde saklanır ve arama motorlarına web siteniz hakkında bilgi sağlar. Bunlar sitenizde görünmez ve bunun yerine Google arama sonuçlarında görünür.

sıfır

Ayrıca alan adınız üzerinde de çalışmalısınız. İşte bir alan adı örneği

Sitenizin başlığı ve meta açıklaması üzerinde çalışmak, ana sayfa optimizasyon sürecinizin çok önemli bir parçasıdır. Daha sonraki bir makalede, bu öğelere bir göz atacağız ve bunlar üzerinde nasıl çalışacağınızı anlatacağız.

Anahtar kelimelerle ilgili diğer bir doğrudan endişe alanı, sitenizdeki kullanıcılarınızı doğrudan bir ürün veya hizmetin alt sayfasına götüren dahili bağlantılardır.

Tabii ki, yukarıda listelenen tüm iş adımları rankCoach tarafından hedef olarak belirlenir ve uygulamamız bu görevlerin nasıl yapılabileceğini detaylı olarak açıklar. Daha fazla bilgiyi burada bulabilirsiniz .

Anahtar kelime seçme

Sizinle tartışmak istediğimiz son önemli konu, anahtar kelime seçme meselesidir. Şimdiye kadar muhtemelen anahtar kelimeler hakkında o kadar çok şey okudunuz ki, muhtemelen şunu düşünüyorsunuz: "Siteme ne kadar çok anahtar kelime girersem, sıralamam için o kadar iyi!" Ne yazık ki, bu her zaman böyle değildir ve anahtar kelimelerde, hayattaki diğer birçok şeyde olduğu gibi, nicelikten çok nitelik!

sıfır

Ama lütfen bizi yanlış anlamayın: anahtar kelimeler kesinlikle web sitenize entegre edilmelidir, ancak aşırıya kaçmamaya dikkat edin çünkü anahtar kelime doldurma çok ters etki yapabilir! Google bu stratejiyi cezalandırabilir, bu da anahtar kelimeleri aşırı kullanmaktan dolayı kötü bir sıralama elde edebileceğiniz anlamına gelir.

Başta belirtildiği gibi, web sitenizi oluşturmaya ve optimize etmeye başladığınızda neye odaklanmanız gerektiğini anlamanıza yardımcı olmak istiyoruz. Temel olarak, yalnızca tatmin edici arama motorlarına odaklanmak yerine, ilginç ve gezinmesi kolay bir web sitesi oluşturarak kullanıcıları ve ihtiyaçlarını akılda tutmaya çalışmalısınız. Ayrıca, web siteniz üzerinde çalışırken, potansiyel müşterilerinize sadece bir ürün satmaya çalışmak yerine gerçek değer yaratmaya odaklanmalısınız.
 
Üst