İş söz konusu olduğunda, "Para kazanmak için para harcamanız gerekir" eski atasözü bundan daha doğru olamazdı. Ürününüzü geliştirmek ve üretmek için yapılan finansal harcamalar ve bir işletme sahibi olmanın getirdiği tüm masraflar dışında, ürününüzü pazarlamaktan siz sorumlusunuz, böylece halk ürününüzün varlığından haberdar olur.
Farkındalığı yaymak ve insanları markanıza ve web sitenize çekmek için bir miktar pazarlama bütçesi ayırdınız. Çeşitli reklamcılık seçeneklerini incelediniz ve tıklama başına ödeme (PPC) reklamcılığının pazarlama bütçenizi harcamak için sağlam bir yol olduğuna karar verdiniz. Sonuçta, yalnızca kullanıcılar reklamınızı tıkladığında ödeme yaparsınız, bu nedenle yalnızca sunduğunuz ürün veya hizmetlerle en azından biraz ilgilenen kişilere reklam vermek için ödeme yaparsınız.
PPC reklamcılığı, tıklama sahtekarlığının kurbanı olmadıkça, sağlıklı bir yatırım getirisi sağlayabilir. Tıklama sahtekarlığının ne olduğunu anlayarak ve kendinizi ve yatırımınızı korumak için mevcut araçların farkında olarak, PPC işinizi pazarlamak için mükemmel bir seçim olabilir.
PPC reklamlarında, tıklama sahtekarlığı iki nedenden biriyle gerçekleşebilir:
Her türlü tıklama sahtekarlığı bir işletmeye zarar verebilir, bu nedenle kendinizi bu yasa dışı uygulamaya karşı korumak isteyeceksiniz.
Peki tıklama botları nedir ve web sitelerimize ne yapıyorlar? Tıklama botları, tıklama sahtekarlığı yapmak için tasarlanmıştır. Nispeten basitten (web sayfasına erişin ve istenen bağlantıya tıklayın) gelişmişe (bir insanın fareyi hareket ettirmek ve düzensiz aralıklarla tıklamak gibi yapacağı eylemleri taklit eder) değişir. Bir bot ne kadar gelişmişse, onu meşru bir kullanıcıdan ayırt etmek o kadar zor olur.
Tek bir IP adresiyle tek bir cihazdan yüz binlerce tıklama oluşturmaya çalışmak yerine (bu bot trafiği hemen şüpheli olacaktır), botlar çoğu zaman kötü amaçlı yazılımlar aracılığıyla birçok cihaza yüklenir. Bu, cihaz sahibinin elektronik mülkünün kötü amaçlarla kullanıldığından tamamen habersiz olduğu anlamına gelir.
Botlar, tıklama sahtekarlığından her zaman sorumlu değildir. Bazı dolandırıcılar, tıklama sahtekarlığını manuel olarak gerçekleştirmek için insanları istihdam eder. İnsan sahtekarlığını tanımak daha zor olsa da, sahtekarlık botlarını kullanmaktan çok daha az verimlidir.
Google gibi arama motorları , işletmeleri tıklama sahtekarlığından korumak için uygulamalara sahiptir. Bunlar şunları içerir:
Ayrıca, tıklama sahtekarlığıyla karşılaşma şansınızı azaltacak olan, istediğiniz hedef kitleyle daha fazla hedeflenmiş olma seçeneğiniz de vardır. Reklamlarınızın hedeflediği ve kaçındığı coğrafi konumlar hakkında daha spesifik olmak, tıklama sahtekarlığına karşı ek bir koruma katmanı da sağlayabilir.
Ardından, reklamlarınızı ve reklam harcamalarınızı yakından takip ederek tıklama sahtekarlığını önlemeye yardımcı olabilirsiniz. Dolandırıcılıktan şüphelendiğiniz an harekete geçme zamanıdır. Belirli IP adreslerinden gelen sahte tıklamalar tespit ettiyseniz, Google Ads bu IP adreslerini engellemenize izin verir.
Neyse ki, bir dizi tıklama sahtekarlığı tespit koruma hizmeti mevcuttur. İşte birkaç tavsiye.
ClickCease, Google ve Facebook reklamlarından gelen bot trafiğini, bu tıklamalar reklam harcama bütçenizi etkilemeden önce engeller. Kullanıcılar ayrıca iş ihtiyaçlarının destek düzeyini sağlamak için özel algılama kuralları oluşturabilir.
PPC Shield, Google Ads kampanyalarınızı sahte tıklamalardan korumak için bütünsel destek sunar. Dikkate değer özellikler arasında şüpheli IP adreslerinin anında engellenmesi, ayrıntılı raporlama ve tıklama sahtekarlığının önlenmesinden kaydedilen reklam harcamalarını ayırmanıza yardımcı olacak bir bütçeleme aracı yer alır.
Reklamlarınız için mobil dolandırıcılığa karşı koruma mı arıyorsunuz? Öyleyse, AppsFlyer dolandırıcılık koruma aracı incelemeye değer. Bu araç, tıklama sahtekarlığına karşı çok katmanlı koruma sağlar ve şirketleri ortaya çıkan tehditlerden korumak için kapsamlı bir ortak ağına sahiptir.
Singular, reklam yerleşimlerinizi güvende tutmak için iOS ve Android tıklama önleme, hiper etkileşim algılama ve coğrafi aykırı değerler gibi bir dizi özellik içeren kapsamlı bir dolandırıcılık önleme aracı sağlar.
ClickGUARD'ın platformu, güçlü bir tıklama sahtekarlığı önleme sistemidir. Dönüşümleri korumak ve geçersiz tıklamaları ve gelişmiş bot algılamasını önlemek için bir Google Ads kalkanı sunan bu araç, reklamlarınızı hedefleyen tehditleri tanımlar ve önler.
Ne yazık ki, tıklama sahtekarlığı, PPC reklam kampanyalarınız için çok gerçek bir tehdittir. Doğru korumalar uygulandığında, bütçenizi tüketme ve pazarlama hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olma potansiyeline sahip olsa da, işletmeniz için hala geçerli bir seçenektir. Tıklama sahtekarlığını önlemek için eğitime ve hizmetlere yatırım yapmak, kayda değer bir masraftır.
Farkındalığı yaymak ve insanları markanıza ve web sitenize çekmek için bir miktar pazarlama bütçesi ayırdınız. Çeşitli reklamcılık seçeneklerini incelediniz ve tıklama başına ödeme (PPC) reklamcılığının pazarlama bütçenizi harcamak için sağlam bir yol olduğuna karar verdiniz. Sonuçta, yalnızca kullanıcılar reklamınızı tıkladığında ödeme yaparsınız, bu nedenle yalnızca sunduğunuz ürün veya hizmetlerle en azından biraz ilgilenen kişilere reklam vermek için ödeme yaparsınız.
PPC reklamcılığı, tıklama sahtekarlığının kurbanı olmadıkça, sağlıklı bir yatırım getirisi sağlayabilir. Tıklama sahtekarlığının ne olduğunu anlayarak ve kendinizi ve yatırımınızı korumak için mevcut araçların farkında olarak, PPC işinizi pazarlamak için mükemmel bir seçim olabilir.
Tıklama Dolandırıcılığı Nedir?
Tıklama sahtekarlığı, bir kişi veya bot, platformu gerçekte olduğundan daha fazla etkileşim olduğunu düşünmesi için kandırmak için bir reklamı, düğmeyi veya köprüyü tıkladığında gerçekleşir.PPC reklamlarında, tıklama sahtekarlığı iki nedenden biriyle gerçekleşebilir:
- Reklamı barındıran web sitesi sahibi, işletmenin onlara ödemesi gereken para miktarını artırmak için bağlantıya tekrar tekrar tıklar.
- Bir şirketin rakibi, işletmenin pazarlama bütçesinden sapmak için tıklama sahtekarlığı kullanabilir.
Her türlü tıklama sahtekarlığı bir işletmeye zarar verebilir, bu nedenle kendinizi bu yasa dışı uygulamaya karşı korumak isteyeceksiniz.
Tıklama Botu Nedir?
Tıklama sahtekarlığı botlarını muhtemelen duymuşsunuzdur, ancak nasıl çalıştıklarını biliyor musunuz? Botların tüm internet trafiğinin yaklaşık %52'sini oluşturduğu tahmin ediliyor . Zararlı botlar (dolandırıcılık botları gibi) bu sayının büyük bir kısmını oluşturuyor.Peki tıklama botları nedir ve web sitelerimize ne yapıyorlar? Tıklama botları, tıklama sahtekarlığı yapmak için tasarlanmıştır. Nispeten basitten (web sayfasına erişin ve istenen bağlantıya tıklayın) gelişmişe (bir insanın fareyi hareket ettirmek ve düzensiz aralıklarla tıklamak gibi yapacağı eylemleri taklit eder) değişir. Bir bot ne kadar gelişmişse, onu meşru bir kullanıcıdan ayırt etmek o kadar zor olur.
Tek bir IP adresiyle tek bir cihazdan yüz binlerce tıklama oluşturmaya çalışmak yerine (bu bot trafiği hemen şüpheli olacaktır), botlar çoğu zaman kötü amaçlı yazılımlar aracılığıyla birçok cihaza yüklenir. Bu, cihaz sahibinin elektronik mülkünün kötü amaçlarla kullanıldığından tamamen habersiz olduğu anlamına gelir.
Botlar, tıklama sahtekarlığından her zaman sorumlu değildir. Bazı dolandırıcılar, tıklama sahtekarlığını manuel olarak gerçekleştirmek için insanları istihdam eder. İnsan sahtekarlığını tanımak daha zor olsa da, sahtekarlık botlarını kullanmaktan çok daha az verimlidir.
Dolandırıcılığı Önleme'yi Tıklayın
Tıklama sahtekarlığı örnekleri nadir değildir. Baltimore Üniversitesi'nden yakın zamanda yapılan bir araştırma, 2020'de tıklama dolandırıcılığının pazarlamacılara maliyetinin 35 milyar doların üzerinde olduğunu buldu .Google gibi arama motorları , işletmeleri tıklama sahtekarlığından korumak için uygulamalara sahiptir. Bunlar şunları içerir:
- Reklam platformlarını temiz tutmak için makine öğrenimi ve karmaşık algoritmalarla oluşturulmuş otomatik algılama sistemleri.
- Geçersiz etkinlikten şüphelenildiğinde veya dikkatlerine sunulduğunda manuel incelemeler.
- Geçersiz trafik kaynaklarını ortaya çıkarmak ve ağlarına girmelerini önlemek için gelişmiş araştırma.
Ayrıca, tıklama sahtekarlığıyla karşılaşma şansınızı azaltacak olan, istediğiniz hedef kitleyle daha fazla hedeflenmiş olma seçeneğiniz de vardır. Reklamlarınızın hedeflediği ve kaçındığı coğrafi konumlar hakkında daha spesifik olmak, tıklama sahtekarlığına karşı ek bir koruma katmanı da sağlayabilir.
Ardından, reklamlarınızı ve reklam harcamalarınızı yakından takip ederek tıklama sahtekarlığını önlemeye yardımcı olabilirsiniz. Dolandırıcılıktan şüphelendiğiniz an harekete geçme zamanıdır. Belirli IP adreslerinden gelen sahte tıklamalar tespit ettiyseniz, Google Ads bu IP adreslerini engellemenize izin verir.
Dolandırıcılık Algılama'yı Tıklayın
Tıklama sahtekarlığını önlemek takdire şayan bir hedef olsa da, her zaman mümkün değildir. Dolandırıcılar, bazen ortalama bir işletmenin korunması imkansız olan tıklama sahtekarlığı yapmak için son derece gelişmiş ve ayırt edilemez yöntemler geliştirdiler.Neyse ki, bir dizi tıklama sahtekarlığı tespit koruma hizmeti mevcuttur. İşte birkaç tavsiye.
1. ClickCease

ClickCease, Google ve Facebook reklamlarından gelen bot trafiğini, bu tıklamalar reklam harcama bütçenizi etkilemeden önce engeller. Kullanıcılar ayrıca iş ihtiyaçlarının destek düzeyini sağlamak için özel algılama kuralları oluşturabilir.
2. PPC Shield

PPC Shield, Google Ads kampanyalarınızı sahte tıklamalardan korumak için bütünsel destek sunar. Dikkate değer özellikler arasında şüpheli IP adreslerinin anında engellenmesi, ayrıntılı raporlama ve tıklama sahtekarlığının önlenmesinden kaydedilen reklam harcamalarını ayırmanıza yardımcı olacak bir bütçeleme aracı yer alır.
3. AppsFlyer

Reklamlarınız için mobil dolandırıcılığa karşı koruma mı arıyorsunuz? Öyleyse, AppsFlyer dolandırıcılık koruma aracı incelemeye değer. Bu araç, tıklama sahtekarlığına karşı çok katmanlı koruma sağlar ve şirketleri ortaya çıkan tehditlerden korumak için kapsamlı bir ortak ağına sahiptir.
4. Singular

Singular, reklam yerleşimlerinizi güvende tutmak için iOS ve Android tıklama önleme, hiper etkileşim algılama ve coğrafi aykırı değerler gibi bir dizi özellik içeren kapsamlı bir dolandırıcılık önleme aracı sağlar.
5. ClickGUARD

ClickGUARD'ın platformu, güçlü bir tıklama sahtekarlığı önleme sistemidir. Dönüşümleri korumak ve geçersiz tıklamaları ve gelişmiş bot algılamasını önlemek için bir Google Ads kalkanı sunan bu araç, reklamlarınızı hedefleyen tehditleri tanımlar ve önler.
Ne yazık ki, tıklama sahtekarlığı, PPC reklam kampanyalarınız için çok gerçek bir tehdittir. Doğru korumalar uygulandığında, bütçenizi tüketme ve pazarlama hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olma potansiyeline sahip olsa da, işletmeniz için hala geçerli bir seçenektir. Tıklama sahtekarlığını önlemek için eğitime ve hizmetlere yatırım yapmak, kayda değer bir masraftır.