- Katılım
- 25 May 2022
- Mesajlar
- 100
- Tepkime puanı
- 6
- Puanları
- 0
Başarılı bir Google Ads kampanyası için seçilen teklif stratejisi çok önemli bir başarı faktörüdür. Google Akıllı Teklif ile iş hedeflerinize göre otomatik teklif stratejileri oluşturan yapay zekanız yanınızda. Burada hangi Akıllı Teklif stratejisinin sizin için en iyi olduğunu ve ne zaman olduğunu öğrenebilirsiniz.
Akıllı Teklif, sizi tekliflerinizi manuel olarak oluşturmaktan kurtarmayı amaçlayan, Google Ads'deki otomatik teklif ayarlarına yönelik bir işlevdir. Kampanyalarınız daha karmaşık hale geldikçe bu çok daha zor ve hataya açık hale gelir. Akıllı Teklif, makine öğrenimi ilkesine dayanır ve bir reklamveren olarak hedeflerinize en uygun şekilde uyarlanmış karşılık gelen teklifler oluşturmak için istatistiksel süreçleri kullanır. Stratejiler tıklamalara, dönüşümlere veya gösterimlere odaklanır.
Seçtiğiniz bütçenin rekabetten daha yüksek olup olmadığı sadece belirleyici değildir. Google ayrıca, Google kullanıcılarının tanımlayıcı özelliklerine karşılık gelen belirli teklif ayarlama sinyallerini de kullanır; Ör. yaş, cinsiyet, konum, gelir, aramanın yapıldığı haftanın günü vb. İşiniz, işletme hedefinize uygun bir teklif stratejisi seçmek ve zaman içinde bazı ayarlamalar yapmaktır.
1. Karı artırın
Akıllı Teklif Stratejileri: Dönüşüm değerini en üst düzeye çıkarın, hedef -ROAS
2. Satışları veya olası satışları artırın
Akıllı Teklif Stratejileri: Dönüşümleri En Üst Düzeye Çıkarma, Hedef EBM
3. Web sitesi ziyaretçilerinin sayısını artırın
Akıllı teklif stratejileri: Tıklamaları en üst düzeye çıkarın
4. Farkındalığı artırın veya sürdürün
Akıllı Teklif Stratejileri: Hedef gösterim payı
Google, Akıllı Teklif için bir AI ile çalıştığından, değerlendirme için yeterli veri olması belirli bir süre alır. Kabaca tahmin edildiğinde, algoritmanın verileri toplamak ve değerlendirmek için 1-2 haftaya ihtiyacı vardır. O zamana kadar, parametrelerde bireysel ayarlamalar yaparken dikkatli olmalısınız.
Şimdi mevcut 6 akıllı teklif stratejisine daha yakından bakalım.
Reklamlara yatırdığınız her euro için 4 euro satış (dönüşüm değeriniz) elde etmek istiyorsunuz. Yani hedefiniz 4 kat daha fazla satış – hedef ROAS'ınız %400.
Google Ads artık TBM tekliflerinizi, istediğiniz %400 hedef ROAS'ı karşılayan mümkün olduğunca çok dönüşüm elde etmeniz için ayarlayacaktır. Bu nedenle hedef ROAS, yatırılan her euro için oluşturmak istediğiniz ortalama dönüşüm değerine karşılık gelir. Lütfen unutmayın: Belirlediğiniz hedef ROAS, dönüşüm sayısını etkileyebilir - bunu çok yüksek bir değere ayarlamak, reklamınızın trafiğini azaltır.
Otomatik teklif verme stratejileri arasında bu, çok fazla veya hiç dönüşüm verisi olmadığında, başlangıçta özellikle uygundur. Diğer stratejiler için akıllı teklif algoritmasının çalışabileceği belirli bir veritabanına ihtiyacınız var.
Gerçek miktar, o sırada gerçekleşen bir dönüşümün olasılığına bağlıdır. Bu aynı zamanda bazı dönüşümlerin hedef tutarınızdan daha pahalıya mal olabileceği, bazılarının ise daha az maliyetli olabileceği anlamına gelir. Ancak genel olarak Google Ads, istediğiniz miktarı karşılamaya çalışır. Hedef EBM'nizi çok düşük tutmamaya dikkat edin, aksi takdirde dönüşüme yol açabilecek tıklamaları kaçırırsınız.
Strateji, özellikle markanızın bilinirliğini artırmayı amaçlayan kampanyalar için kullanışlıdır. %100 gösterim hedef payı ile Google, her açık artırma için teklifleri, marka adınızı belirterek reklamınızın istendiği gibi görülebileceği şekilde belirler. Bu arada, prosedür özellikle yerel mağazalar için de yararlıdır: arama teriminizi yerel olarak aradıklarında, reklamınızın potansiyel müşterilere sunulma şansını artırırsınız.
Akıllı Teklif nedir?
Yerleştirilen reklamınızın bir Google arama sorgusunda iyi performans gösterip göstermediği, teklif stratejinize bağlıdır. İlke: Her Google arama sorgusunda, yerleştirilecek reklamların ve arama sonuçlarındaki sıralarının belirlendiği bir açık artırma gerçekleşir.Akıllı Teklif, sizi tekliflerinizi manuel olarak oluşturmaktan kurtarmayı amaçlayan, Google Ads'deki otomatik teklif ayarlarına yönelik bir işlevdir. Kampanyalarınız daha karmaşık hale geldikçe bu çok daha zor ve hataya açık hale gelir. Akıllı Teklif, makine öğrenimi ilkesine dayanır ve bir reklamveren olarak hedeflerinize en uygun şekilde uyarlanmış karşılık gelen teklifler oluşturmak için istatistiksel süreçleri kullanır. Stratejiler tıklamalara, dönüşümlere veya gösterimlere odaklanır.
Seçtiğiniz bütçenin rekabetten daha yüksek olup olmadığı sadece belirleyici değildir. Google ayrıca, Google kullanıcılarının tanımlayıcı özelliklerine karşılık gelen belirli teklif ayarlama sinyallerini de kullanır; Ör. yaş, cinsiyet, konum, gelir, aramanın yapıldığı haftanın günü vb. İşiniz, işletme hedefinize uygun bir teklif stratejisi seçmek ve zaman içinde bazı ayarlamalar yapmaktır.
İşletme hedefiniz için doğru Google Ads teklif stratejisi
Aralarından seçim yapabileceğiniz 6 akıllı teklif stratejiniz var. Doğru stratejiyi seçmek, elbette bilmeniz gereken iş hedefinize bağlıdır. Aşağıda, bunlara göre uyarlanmış Akıllı Teklif stratejileriyle olası iş hedeflerini gösteriyoruz:1. Karı artırın
Akıllı Teklif Stratejileri: Dönüşüm değerini en üst düzeye çıkarın, hedef -ROAS
2. Satışları veya olası satışları artırın
Akıllı Teklif Stratejileri: Dönüşümleri En Üst Düzeye Çıkarma, Hedef EBM
3. Web sitesi ziyaretçilerinin sayısını artırın
Akıllı teklif stratejileri: Tıklamaları en üst düzeye çıkarın
4. Farkındalığı artırın veya sürdürün
Akıllı Teklif Stratejileri: Hedef gösterim payı
Google, Akıllı Teklif için bir AI ile çalıştığından, değerlendirme için yeterli veri olması belirli bir süre alır. Kabaca tahmin edildiğinde, algoritmanın verileri toplamak ve değerlendirmek için 1-2 haftaya ihtiyacı vardır. O zamana kadar, parametrelerde bireysel ayarlamalar yaparken dikkatli olmalısınız.
Şimdi mevcut 6 akıllı teklif stratejisine daha yakından bakalım.
Bir bakışta 6 Google Akıllı Teklif stratejisi
1. Dönüşüm değerini en üst düzeye çıkarın
Bu teklif stratejisi, dönüşümlerinizin toplam değerini en üst düzeye çıkarmayı amaçlar. Kampanyanızın önceden değerlendirilen verileri ve açık artırma sırasındaki bağlam sinyallerinden hesaplanan, reklamınızın olası her gösterimi için optimum teklif belirlenir. Teklifler, mümkün olan en iyi dönüşümleri elde edeceğiniz şekilde belirlenir. Bir hedef ROAS belirlemediyseniz, ortalama günlük bütçenizin tamamı kullanılır.2. Hedef ROAS
Bu akıllı teklif stratejisi, reklam harcamaları ile bundan elde edilecek ciro arasındaki ilişki ile başlar . Reklam harcamalarından geri dönüşünüzü (ROAS) önceden belirlersiniz, bu da reklama yatırdığınız her avro için kaç avro geri istediğinizi belirler . Bir örnek:Reklamlara yatırdığınız her euro için 4 euro satış (dönüşüm değeriniz) elde etmek istiyorsunuz. Yani hedefiniz 4 kat daha fazla satış – hedef ROAS'ınız %400.
Google Ads artık TBM tekliflerinizi, istediğiniz %400 hedef ROAS'ı karşılayan mümkün olduğunca çok dönüşüm elde etmeniz için ayarlayacaktır. Bu nedenle hedef ROAS, yatırılan her euro için oluşturmak istediğiniz ortalama dönüşüm değerine karşılık gelir. Lütfen unutmayın: Belirlediğiniz hedef ROAS, dönüşüm sayısını etkileyebilir - bunu çok yüksek bir değere ayarlamak, reklamınızın trafiğini azaltır.
3. Dönüşümleri en üst düzeye çıkarın
Dönüşümleri Artırma teklif stratejisi, günlük bütçeniz dahilinde mümkün olduğunca çok dönüşüm elde etmek için tasarlanmıştır. Dolayısıyla, "dönüşüm değerini maksimize etme" stratejisinden farklı olarak, bu daha çok miktarla ilgilidir, çünkü önemli olan dönüşümlerin değeri değil, miktarıdır. Google Ads, tekliflerinizi gerçek zamanlı verileri kullanarak optimize eder ve aksi belirtilmedikçe, mümkün olduğunca çok sayıda dönüşüm elde etmek için günlük bütçenizin tamamını kullanır.Otomatik teklif verme stratejileri arasında bu, çok fazla veya hiç dönüşüm verisi olmadığında, başlangıçta özellikle uygundur. Diğer stratejiler için akıllı teklif algoritmasının çalışabileceği belirli bir veritabanına ihtiyacınız var.
4. Hedef EBM
Bu akıllı teklif stratejisiyle, dönüşüm başına ödemek istediğiniz ortalama bir fiyat ( hedef EBM) belirlersiniz. İlgili bir arama sorgusu yapılırsa, Google Ads, elbette mümkün olduğunca çok sayıda dönüşüm elde etmek amacıyla bir teklif oluşturmak için hedef EBM'nizi kullanır.Gerçek miktar, o sırada gerçekleşen bir dönüşümün olasılığına bağlıdır. Bu aynı zamanda bazı dönüşümlerin hedef tutarınızdan daha pahalıya mal olabileceği, bazılarının ise daha az maliyetli olabileceği anlamına gelir. Ancak genel olarak Google Ads, istediğiniz miktarı karşılamaya çalışır. Hedef EBM'nizi çok düşük tutmamaya dikkat edin, aksi takdirde dönüşüme yol açabilecek tıklamaları kaçırırsınız.
5. Tıklamaları en üst düzeye çıkarın
Bu teklif stratejisiyle, web sitenizin ziyaretçi sayısını artırma hedefini takip ediyorsunuz. Daha fazla ayarlama yapmadıysanız, günlük bütçenizin tamamı tükenecektir. Maksimum TBM teklifini belirterek, bir teklif limiti de belirler ve tıklama başına ödemek istediğiniz maksimum tutara karar verirsiniz.6. Olası gösterimlerin hedef payı
Bu strateji ile Google Ads, reklamınızı arama sonuçlarının en üstünde görünecek şekilde görüntüler. Arama sonuçları sayfasında başka bir yere konumlandırmak da mümkündür Google, teklifleri ilgili yerleşim ayarınıza göre otomatik olarak ayarlar.Strateji, özellikle markanızın bilinirliğini artırmayı amaçlayan kampanyalar için kullanışlıdır. %100 gösterim hedef payı ile Google, her açık artırma için teklifleri, marka adınızı belirterek reklamınızın istendiği gibi görülebileceği şekilde belirler. Bu arada, prosedür özellikle yerel mağazalar için de yararlıdır: arama teriminizi yerel olarak aradıklarında, reklamınızın potansiyel müşterilere sunulma şansını artırırsınız.
Son düzenleme: