Webmaster Forumuna hoşgeldiniz!

Türkiye'nin En iyi Webmaster Forumu

Webmaster tools, Google Webmaster, Adsense, SEO, Domain, Hosting Hakkında Bilgilere ulaşmak için forumumuza kaydolarak, topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Kayıt Ol

Excel'de UYGUN İşlevi Nasıl Kullanılır?

Katılım
31 May 2022
Mesajlar
100
Microsoft Excel'de , DOĞRU işlevi bir Metin işlevidir ve amacı, küçük harfle kalacak veya küçük harfe dönüştürülecek bir metin değerinin her bir sözcüğündeki ilk harfi büyük harf yapmaktır.

UYGUN işlevinin formülü UYGUN(metin) şeklindedir. DOĞRU işlevinin sözdizimi aşağıdadır:

Metin : İlk harfin büyük harfe dönüştürülmesi gereken metin (Büyük harf).

Excel'de UYGUN işlevi nasıl kullanılır​

Excel'de UYGUN İşlevi kullanmak için aşağıdaki adımları izleyin:

  1. Microsoft Excel'i başlatın.
  2. Bir tablo oluşturun veya dosyalarınızdan mevcut bir tabloyu kullanın.
  3. Sonucu görmek istediğiniz hücreye formülü yerleştirin.
  4. Enter Tuşuna basın.
Microsoft Excel'i başlatın .

Bir tablo oluşturun veya dosyalarınızdan mevcut bir tabloyu kullanın.

Excel'de UYGUN işlevi nasıl kullanılır



Sonucu görmek istediğiniz hücreye =DÜZENLİ(A2) formülünü yerleştirin.

Sonucu görmek için enter tuşuna basın.

Diğer sonuçları görmek için doldurma tutamacını aşağı sürükleyin.

DOĞRU işlevini kullanmanın başka iki yöntemi vardır.

Birinci yöntem , Excel çalışma sayfasının sol üst köşesindeki fx düğmesini tıklamaktır .

Bir İşlev Ekle iletişim kutusu görünecektir.

Bölümdeki iletişim kutusunun içinde, Bir Kategori Seçin ve liste kutusundan Metin'i seçin .

Bir İşlev Seçin bölümünde , listeden UYGUN işlevi seçin .

Bir İşlev Bağımsız Değişkenleri iletişim kutusu açılacaktır.

Metin giriş kutusuna A2 girin ve Tamam'ı tıklayın .

İkinci yöntem , Formüller sekmesini ve İşlev Kitaplığı grubundaki Metin düğmesini tıklamaktır.


Ardından açılır menüden UYGUN'u seçin.

Bir İşlev Bağımsız Değişkenleri iletişim kutusu açılacaktır; Yöntem 1'deki aynı prosedürü izleyin.

Excel'de kaç fonksiyon var?​

Microsoft Excel'de 300'den fazla işlev vardır. İşlevler, kullanıcıların karmaşık formülleri daha kolay yazmasına yardımcı olur. Fonksiyonlar Veritabanı, Tarih ve Saat, Mali, Bilgi, Mantıksal, Arama ve Referans, Matematik ve Trigonometri, İstatistik, Metin, Mühendislik, Küp, Uyumluluk ve Web fonksiyonları olmak üzere 13 gruba ayrılır.

Excel'deki 4 temel işlev nelerdir?​

Microsoft Word'de sıklıkla kullanılan 4 Temel işlev aşağıdadır:

  1. SUM : Argümanlarını ekleyin.
  2. COUNT : Bir argüman listesinde kaç tane sayı olduğunu sayın.
  3. EĞER : Gerçekleştirilecek mantıksal testi belirtir.
  4. ORTALAMA : Bağımsız değişkenin ortalamasını döndürür.
Bu öğreticinin, Microsoft Excel'de UYGUN işlevini nasıl kullanacağınızı anlamanıza yardımcı olacağını umuyoruz.
 
Üst