- Katılım
- 25 May 2022
- Mesajlar
- 100
- Tepkime puanı
- 6
- Puanları
- 0
Google Analytics'i kullanarak SEO YG'nizi hesaplamanın yolları
#1 Sayfa değeri
Sayfa değeri, yatırım getirisi hakkında konuşurken dikkate alınması gereken önemli bir husustur.Para gibi düşün. ABD'de kağıt para, bir şeyin değerini sembolize etmenin bir yolu olarak 1600'lerin sonlarına tarihleniyor. Vatandaşlar takas yerine, ihtiyaç duydukları eşdeğer değerde bir öğeyi elde etmek için 10 dolarlık bir faturaya veya 100 dolarlık bir faturaya bir değer eklemeye başladılar.
Sayfa değeri, bir işlemin gerçekleştiği bir oturumda görüntülenen tüm sayfalara ortalama bir parasal değer atar. Özellikle e-ticaret siteleri için makaleler ve açılış sayfaları gibi işlem dışı sayfalara bir değer atanmasına yardımcı olur. Bunu anlamak yararlıdır çünkü bir blog mutlaka gelir getirmese de bu, müşterinin gelecekte satın alma kararına katkıda bulunmadığı anlamına gelmez.
Potansiyel müşteri yaratma sayfaları ile, iletişim formu gönderimi gibi bir hedefe bir değer atanabilir, böylece yolda olup olmadığınızı daha doğru bir şekilde ölçebilirsiniz.
Aşağıda Google'a göre sayfa değerinin nasıl hesaplandığını gösteren bir görsel bulunmaktadır:
İlk örnekte, Sayfa B, Hedef sayfası D'ye (10$ değer atanmıştır) ve Makbuz sayfası E'ye (100$ kazandıran) devam etmeden önce bir kullanıcı tarafından bir kez ziyaret edilir. Bu, Sayfa B'nin tek bir sayfa görüntülemesinin 110 ABD doları ürettiği anlamına gelir ve bu da bize Sayfa Değerini verir.
Denklem biçiminde, şöyle görünür:
B Sayfası için Sayfa Değeri =
E-ticaret Geliri (100 ABD Doları) + Toplam Hedef Değeri (10 ABD Doları)
B Sayfası için Benzersiz Sayfa Görüntüleme Sayısı (1)
= 110 ABD Doları
Ancak tüm sayfa görüntülemeler dönüşümle sonuçlanmaz. Bu nedenle, verileri takip etmek ve daha fazla bilgi geldikçe Sayfa Değerinizi yeniden hesaplamak önemlidir. İkinci örnekle bunun nasıl çalıştığını görelim.
Burada iki oturum görüyoruz, ancak yalnızca bir tanesi e-ticaret işlemine çevrilmiş (oturum 1). Dolayısıyla, B Sayfası için iki benzersiz sayfa görüntülememiz olsa bile, e-ticaret geliri aynı kalır. Daha sonra bu yeni bilgiyi kullanarak Sayfa B'nin Sayfa Değerini yeniden hesaplayabiliriz.
B Sayfası için Sayfa Değeri =
e-ticaret geliri (100 ABD doları) + Toplam Hedef Değeri (10 ABD doları x 2 oturum)
B Sayfası için Benzersiz Sayfa Görüntüleme Sayısı (2)
= 60 ABD doları
Daha fazla oturum ve daha fazla veriyle, sitenizin gelirine en çok hangi sayfaların katkıda bulunduğu konusunda daha iyi bir fikir edineceksiniz.
#2 E-ticaret ayarları
Bir e-ticaret işletmesi yönetmiyorsanız, bu bölümü atlayın. Bunu yapanlarınız için, Google Analytics'te son derece yararlı olabilecek daha gelişmiş bir özellik var. E-ticaret ayarlarını açarak satış tutarlarını, sipariş adedini, fatura lokasyonlarını ve hatta ortalama sipariş değerini takip edebilirsiniz. Bu şekilde, web sitesi kullanımını satış bilgileriyle eşitleyebilir ve hangi açılış sayfalarının veya kampanyaların en iyi performansı gösterdiğini daha iyi anlayabilirsiniz.E-ticaret ayarları nasıl açılır
- Google Analytics sol kenar çubuğu panelinizde, GÖRÜNÜM panelinin altında (en sağdaki panel) YÖNETİCİ'ye tıklayın, "E-ticaret Ayarları" > E-Ticaret'i Etkinleştir > Gelişmiş E-ticaret Raporlamasını Etkinleştir'e tıklayın.
- Ödeme görünümü
- Fatura bilgisi
- Ödemeye devam et
Shopify veya WooCommerce kullanıyorsanız, Google Analytics'in bu önemli bilgileri size iletebilmesi ve iletebilmesi
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
orada da kurduğunuzdan emin olun .E-ticaret izleme kurulumuna sahip olduğunuzda, aşağıdaki verilere erişebileceksiniz:
- Gelirinize, E-ticaret dönüşüm oranınıza, işlemlere, ortalama sipariş değerine ve diğer metriklere genel bakış
- Ürün ve satış performansı
- Alışveriş ve ödeme davranışı
#3 Satış Performansı
Yine, bu sadece e-ticaret içindir. Satış performansı özelliği, tüm kaynaklardan ve ortamlardan yapılan satışları gösterir. Yalnızca organik trafiğe ilişkin verileri görüntüleyebilir ve gelirini belirleyebilirsiniz.Satış performansınızı nasıl görüntüleyebilirsiniz?
- Google Analytics'inizin sol panelinde "Dönüşümler" > "E-ticaret" > "Satış Performansı"na tıklayın.
Bu size geliriniz hakkında bir genel bakış ve her işlemin bir dökümünü verir. Bunu zaman içinde takip etmek ve nasıl trend olduğunu görmek içerik stratejinize rehberlik eder.
Ortalama işlem tutarı nedir ve müşterileriniz hakkında size ne söylüyor? Artan satışları veya çapraz satışları teşvik etmek için kopyanızda ince ayar yapmak, işlem başına gelirinizi etkiler mi?
SEO yatırım getirinizi hesaplamanıza ve içerik stratejinizi optimize etmenize yardımcı olan bir diğer veri seti, müşterilerinizin alışveriş davranışlarıdır.
Müşterilerinizin alışveriş davranışlarını derinlemesine nasıl görebilirsiniz?
- "Dönüşümler" > "E-Ticaret" > "Alışveriş Davranışı"na tıklayın
Bir bakışta satın alma dönüşüm huninizin ne kadar etkili olduğunu görebilirsiniz – bir adımdan diğerine kaç oturum devam ediyor? Sayfanıza girip alışveriş yapmayan veya sepete ekleyen ancak ödemeyi tamamlamayan kaç kişi var?
Bu, daha fazla SEO dikkatine ihtiyaç duyan alanları belirlemenize yardımcı olur. Bu aynı zamanda, kopyanızı optimize ederek ve organik trafiği artırmak için SEO uygulayarak gelirinizin ne kadar artabileceğine dair projeksiyonlar çizmenize yardımcı olur, bu da SEO YG'niz hakkında daha iyi bir fikir edinmenize yardımcı olur.
Örneğin, sayfanızı ziyaret eden ancak satın alma döngüsünden geçmeyen yüksek bir kullanıcı yüzdesi varsa , belki de metninizi, aranabilir anahtar kelimeleri veya hedef kitlenizde daha iyi yankı uyandıran metni içerecek şekilde düzenlemeniz gerekebilir.
Ek olarak, bu organik satışları gösterse de, bu satışa yol açan anahtar kelimeyi belirleyemeyeceğinizi, ancak organik trafiğin bütünsel pazarlama çabalarının işe yaradığının bir göstergesi olabileceğini hatırlamakta fayda var. Örneğin, PR, Google'da marka aramalarını artırabilir.
Hızlı ipucu: Google Arama Konsolu ile hangi anahtar kelimelerin web sitenize en fazla trafik getirdiği hakkında bir fikir edinebilir ve ardından belirli anahtar kelimeleri satışlarla ilişkilendirmek için Google Analytics'teki gezinme geçmişini takip edebilirsiniz.
Genel olarak, SEO'nuzun yatırım getirisini gerçekten ölçmek için, işiniz için hangi anahtar kelimelerin işe yaradığını keşfetmeniz gerekir, çünkü insanlar şaşırtıcı bir PR gösterimi nedeniyle işinizle ilgilenseler de, aslında hizmetlerinizle ilgilenmeyebilirler. Bu eve gerçekten ulaşmak için , satın alma amacı olan anahtar kelimeleri seçin . Bu şekilde sitenize daha nitelikli potansiyel müşteriler çekebilirsiniz.
#4 Nişan Etkinlikleri
Bir e-ticaret sitesinde çalışmıyorsanız (ipucu, ipucu, B2B pazarlamacı arkadaşlarım), dikkat etmeniz gereken yer burasıdır. Hem e-ticaret hem de olası satış oluşturma siteleri, katılım etkinliklerinden yararlanabilir.Ortalama sipariş değerine, ortalama kayıt sayısına ve dönüşüm oranına dayalı olarak bir hedefe bir değer atamak için satış ekibinizle işbirliği yapın. E-ticaret için yararlı olsa da, bu analizler, daha uzun satış döngüleri ve site dışında veya birden çok oturumdan sonra gerçekleşen işlemler (örneğin, B2B SaaS veya bir pazarlama ajansı) olan olası satış yaratma siteleri için en faydalı olacaktır.
Katılım etkinliklerine örnekler:
- Bültene üye ol
- İletişim formu gönderimi
- İndirilenler
- Sepete ekleme
Kampanya etkileşim verilerinizi nasıl görüntüleyebilirsiniz?
- "Davranış" > "Etkinlikler" > "En İyi Etkinlikler"e tıklayın
Bu tür izleme, insanların web sitenizin bölümleriyle nasıl etkileşime girdiğine ve yolculuğun farklı bölümlerinde ne kadar meşgul olduklarına dair daha fazla fikir verir. Potansiyel müşteri yaratmanız için hedefler belirlemek ve SEO çabalarınızın işe yarayıp yaramadığını araştırmak için kullanın.