Arama motoru optimizasyonu her zaman karmaşık veya pahalı değildir. Birçok görev, sorunları veya hataları düzeltmeye yardımcı olmak için sitenizin özelliklerini analiz eden ücretsiz araçlar kullanılarak şirket içinde yapılabilir.
Bu yazıda bu araçlardan beşini ele alacağım.
Google Arama Konsolu, bu Performans örneği gibi birçok analiz ve rapor sağlar.
Sayfa Karşılaştırması . Birden fazla faktör - geri bağlantılar, kullanıcı deneyimi, anahtar kelimeler - organik sıralamaları etkiler. Ancak sayfadaki faktörleri kontrol etmek en kolay olanıdır. Daha üst sıradaki bir sayfayı kendi sayfanızla karşılaştırmak, düzeltilmesi gereken zayıf noktaları belirleyebilir.
Web Yöneticisi Dünyası'nın Sayfa Karşılaştırma aracı, aşağıdakiler dahil olmak üzere farklılıkları bir bakışta vurgular:
Web Yöneticisi Dünyası Sayfa Karşılaştırma aracı, farklılıkları bir bakışta belirleyebilir.
-
Google'ın Metin Önbelleği , Google'ın bir sayfayı nasıl yorumladığını bilmenin en kolay yoludur. Önbellek, bir sayfanın salt metin sürümünü görüntüler. Resimler yalnızca alternatif metin olarak görünür. JavaScript ve CSS tamamen kaldırılmıştır. Sonuç, herhangi bir sayfanın dağınık olmayan bir genel görünümüdür ve şunları ortaya çıkarır:
Google'ın önbelleği, Google'ın yorumladığı gibi bir sayfanın salt metin sürümünü görüntüler.
-
Bağlantılarımı Kontrol Edin . Bozuk bağlantılar ve yönlendirmeler, kullanılabilirliğe zarar verir ve Google'a kötü sinyaller gönderir. Bu nedenle, tüm bağlantıları düzenli olarak kontrol etmek çok önemlidir. Birden çok araç, herhangi bir sayfa için sayfadaki bağlantıları analiz edebilir (ve düzeltebilir).
Bir Chrome uzantısı olan Bağlantılarımı Kontrol Et buna bir örnektir. Bir sayfadaki bağlantıları renkle kodlayacaktır:
Bir Chrome uzantısı olan Check My Links, değerlendirmeye yardımcı olmak için bir sayfadaki bağlantıları renkle kodlayacaktır.
-
Google Deniz Feneri . Yukarıdaki araçlar, çoğunlukla düzeltilmesi kolay aksaklıkları bulur. Google'ın Deniz Feneri ücretsiz olsa da, muhtemelen bir uzman gerektiren sorunları belirleyebilir.
Lighthouse, Chrome'un "Web Geliştiricileri için Araçlar"ın bir parçasıdır. Bir sayfanın şunları değerlendirir:
Google Lighthouse, bir sayfanın Performansını, Erişilebilirliğini ve SEO uygulamalarını değerlendirebilir.
Bu yazıda bu araçlardan beşini ele alacağım.
Ücretsiz Kendin Yap SEO Araçları
Google Arama Konsolu , sitenizin sağlığı ve performansıyla ilgili aşağıdakiler de dahil olmak üzereinanılmaz miktarda bilgi ( ve rapor ) sağlar:- Sıralamalar ve trafik sağlayan arama sorguları,
- Sayfa yüklenme süreleri ve kullanım kolaylığı,
- Sıralamalarda ve organik trafikte düşüşler ,
- Sitenize bağlantılar ve çapa metni,
- Manuel cezalar veya uyarılar.
- Sadece 16 aylık veri.
- "Bağlantılar" raporu doğru değil. Yılların verdiği deneyim sayesinde artık tüm geri bağlantıları bulmak için üçüncü taraf araçlarını Search Console ile birleştiriyorum.
- Yalnızca siteniz. Bir rakibin sitesini analiz etmek (ücretli) harici araçlar gerektirir.
Google Arama Konsolu, bu Performans örneği gibi birçok analiz ve rapor sağlar.
Sayfa Karşılaştırması . Birden fazla faktör - geri bağlantılar, kullanıcı deneyimi, anahtar kelimeler - organik sıralamaları etkiler. Ancak sayfadaki faktörleri kontrol etmek en kolay olanıdır. Daha üst sıradaki bir sayfayı kendi sayfanızla karşılaştırmak, düzeltilmesi gereken zayıf noktaları belirleyebilir.
Web Yöneticisi Dünyası'nın Sayfa Karşılaştırma aracı, aşağıdakiler dahil olmak üzere farklılıkları bir bakışta vurgular:
- İki veya daha fazla sayfanın kelime sayısı,
- Anahtar kelimeler - bir sayfadaki iki ve üç kelimelik ifadeler - bir rakibin odağını bilmek,
- Sayfa yapılarını karşılaştırmak için her sayfanın HTML başlıkları,
- Her sayfada iç ve dış bağlantılar.
Web Yöneticisi Dünyası Sayfa Karşılaştırma aracı, farklılıkları bir bakışta belirleyebilir.
-
Google'ın Metin Önbelleği , Google'ın bir sayfayı nasıl yorumladığını bilmenin en kolay yoludur. Önbellek, bir sayfanın salt metin sürümünü görüntüler. Resimler yalnızca alternatif metin olarak görünür. JavaScript ve CSS tamamen kaldırılmıştır. Sonuç, herhangi bir sayfanın dağınık olmayan bir genel görünümüdür ve şunları ortaya çıkarır:
- Google tarafından erişilemeyen JavaScript destekli öğeler,
- Hiçbir anlam ifade etmeyen alternatif metin resim açıklamaları.
Google'ın önbelleği, Google'ın yorumladığı gibi bir sayfanın salt metin sürümünü görüntüler.
-
Bağlantılarımı Kontrol Edin . Bozuk bağlantılar ve yönlendirmeler, kullanılabilirliğe zarar verir ve Google'a kötü sinyaller gönderir. Bu nedenle, tüm bağlantıları düzenli olarak kontrol etmek çok önemlidir. Birden çok araç, herhangi bir sayfa için sayfadaki bağlantıları analiz edebilir (ve düzeltebilir).
Bir Chrome uzantısı olan Bağlantılarımı Kontrol Et buna bir örnektir. Bir sayfadaki bağlantıları renkle kodlayacaktır:
- Yeşil: Canlı bağlantılar,
- Açık yeşil: Geçerli yönlendirmeler.
- Kırmızı: Düzeltilecek bozuk bağlantılar.
Bir Chrome uzantısı olan Check My Links, değerlendirmeye yardımcı olmak için bir sayfadaki bağlantıları renkle kodlayacaktır.
-
Google Deniz Feneri . Yukarıdaki araçlar, çoğunlukla düzeltilmesi kolay aksaklıkları bulur. Google'ın Deniz Feneri ücretsiz olsa da, muhtemelen bir uzman gerektiren sorunları belirleyebilir.
Lighthouse, Chrome'un "Web Geliştiricileri için Araçlar"ın bir parçasıdır. Bir sayfanın şunları değerlendirir:
- Performans: Yükleme sürelerini ve mobil işlevselliği değerlendiren Temel Web Verileri kontrolü.
- Erişilebilirlik: Görme engelli veya engelli kullanıcılar tarafından okunması veya erişilmesi zor olan öğelerin vurgulanması .
- SEO: Meta etiketler, yapılandırılmış veriler ve daha fazlası.
Google Lighthouse, bir sayfanın Performansını, Erişilebilirliğini ve SEO uygulamalarını değerlendirebilir.
Dışarıdan temin etmek?
Tüm SEO sorunları kurum içinde tanımlanamaz veya düzeltilemez. Ancak çoğu , özellikle küçük ve orta ölçekli web siteleri için olabilir. Ancak daha büyük siteler ve özel koda ve karmaşık işlevselliğe sahip siteler genellikle profesyonel yardım gerektirir.
Moderatör tarafında düzenlendi: