- Katılım
- 25 May 2022
- Mesajlar
- 100
- Tepkime puanı
- 6
- Puanları
- 0
İnsanlar bu günlerde bir şey satın almak istediklerinde, büyük olasılıkla internette arama yapıyorlar ve işletmeniz buraya gelir ve kötü bir inceleme alırsa, müşteri başka bir yerde hizmet arar. Bu nedenle, şirketinizin uzun vadeli başarısı için çevrimiçi bir varlık çok önemlidir.
Markanızın büyümesi ve daha fazla memnun müşteriye sahip olması için, kitlenizin işinizi nasıl algıladığını düşünmeniz ve aldığınız geri bildirimlerle çalışmanız gerekir. Bu, kitlenizin güvenini kazanmanın ve onlarla bağlantı kurmanın harika bir yoludur.
Marka takibi mutlak bir zorunluluktur çünkü çevrimiçi itibarınızı takip etmeyi kolaylaştırır. Ve daha da önemli olan nedir? Rakiplerinizin neler yaptığını da takip edebilirsiniz. Yani onlardan her zaman bir adım öndesiniz.
Bu, incelemelere hızlı bir şekilde yanıt vermenize ve hedef kitlenizle bağlantıda kalmanıza olanak tanır. Ayrıca yapabileceğiniz ve belki de daha önemlisi, olumsuz bir inceleme sonucunda ortaya çıkan herhangi bir sorunu çözmek ve kontrolden çıkmadan ve genel çevrimiçi itibarınızı etkilemeden önce düzeltmektir.
Elbette, işinizle ilgili konuşmalara her zaman katılmak zorunda değilsiniz. Yine de, kitlenizin tekliflerinize ve ürünlerinize yönelik tutumları hakkında genel bir anlayışa sahip olmak önemlidir.
Ayrıca, şikayetlere duyarlı olmanız ve sorunları çözmeye istekli olmanız, hedef kitlenize duygularını gerçekten önemsediğinizi gösterir ve bu da markanıza olan güveni artırmanıza yardımcı olabilir.
Daha önce de belirtildiği gibi, geri bildirimlere nasıl düzgün yanıt verileceğini bilmek, işletmenizin iyiliği için kritik öneme sahiptir. İnsanlar fikirleri dikkate alındığında bunu takdir ederler. Farkındaysanız bu çok büyük bir artı, çünkü sahiplerinin müşterilerinin ne söylediğini umursamayan, özellikle de şikayet ettiklerinde, pek çok işletme var.
Aktif yanıtlar aracılığıyla hedef kitlenizle bağlantıda kalarak, orada olduğunuzu ve dinlediğinizi gösterirsiniz. Bu gözden kaçırılmaması gereken bir noktadır.
Marka izleme, markanızla ilgili hangi anahtar kelimelerin üst sıralarda yer aldığını bulmanıza yardımcı olur ve bunları içeriğinize dahil ederek daha fazla kişinin arama motorlarında görmesini sağlayabilirsiniz.
Marka izleme, insanların işletmenizi aramak için kullandıkları anahtar kelimelere dayalı olarak markanıza nasıl atıfta bulunduğunu anlamanıza yardımcı olur. Bu, performansı izlerken hiçbir şeyin gözden kaçırılmamasını sağlar. Bu konuyu dikkate almazsanız, kitlenizin geri bildirimlerinin çoğunu kaçırabileceğinizi unutmayın.
Ancak, bu farklı yerlerden bağımsız olarak , işinizi optimize etmeye gelince, odaklanmanız gereken en önemli şey markanın çevrimiçi performansıdır . Müşterilerin işletmenizi aradığı yer burasıdır. Tüm bu önemli adımları dikkatli bir şekilde takip ederseniz, markanızın önemli ölçüde gelişeceğinden şüpheniz olmasın.
Ancak bu çok zaman alıcıdır ve şirketinizin itibarını olumsuz yönde etkileyebilecek önemli bilgilerin kolayca kaybolmasına neden olabilir. Bu nedenle rankCoach gibi araçların kullanılması tavsiye edilir.
RaningCoach uygulaması , küçük işletmelerin işletmeleriyle ilgili tüm bilgilere bir bakışta sahip olmaları için tasarlanmış ücretsiz bir çevrimiçi pazarlama uygulamasıdır. RankingCoach FREE ile çevrimiçi olarak aldığınız her yorum veya söz için bildirim alacaksınız ve bunlara gerçek zamanlı olarak tepki verebilirsiniz.
Küçük ve orta ölçekli işletmeler için daha da önemlidir çünkü bir işe başladığınızda hedef kitlenizi tanırsınız. Hala onların fikirlerini, düşüncelerini ve endişelerini anlama sürecindesiniz. Tüm bu bilgiler yalnızca marka izlemeden elde edilebilir ve faaliyetlerinizi izlerken yukarıdakilerin tümüne odaklanmalısınız: Google sıralamaları, incelemeler, sosyal medyadan bahsedenler, insanların genel görüşleri ve doğrudan rakiplerinizin pazarlama çabaları.
Marka izleme, insanların markanız hakkında ne düşündüklerini görmeyi kolaylaştırır. Bu bilgiler, daha iyi pazarlama kararları vermenize ve hedef kitlenizi kesinlikle memnun edecek kampanyalar oluşturmanıza yardımcı olabilir. Unutmayın, işletmenizi ne kadar çok izlerseniz, o kadar çok trafik, müşteri ve bilgi elde edersiniz.
Markanızın büyümesi ve daha fazla memnun müşteriye sahip olması için, kitlenizin işinizi nasıl algıladığını düşünmeniz ve aldığınız geri bildirimlerle çalışmanız gerekir. Bu, kitlenizin güvenini kazanmanın ve onlarla bağlantı kurmanın harika bir yoludur.
Marka takibi mutlak bir zorunluluktur çünkü çevrimiçi itibarınızı takip etmeyi kolaylaştırır. Ve daha da önemli olan nedir? Rakiplerinizin neler yaptığını da takip edebilirsiniz. Yani onlardan her zaman bir adım öndesiniz.
Ancak marka izleme nedir?
Daha önce de belirtildiği gibi, başkalarının sizi nasıl algıladığını gözlemlemek işinizin başarısı için çok önemlidir. Marka izleme, markanızla ilgili sözleri ve yorumları gerçek zamanlı olarak görmek için farklı kanalları izleyerek performansınızı izlemenize yardımcı olduğu için SEO' nuz (Arama Motoru Optimizasyonu) üzerinde olumlu bir etkiye sahip olabilir . Bunu uygun ücretsiz araçlarla veya manuel olarak yapabilirsiniz.Bu, incelemelere hızlı bir şekilde yanıt vermenize ve hedef kitlenizle bağlantıda kalmanıza olanak tanır. Ayrıca yapabileceğiniz ve belki de daha önemlisi, olumsuz bir inceleme sonucunda ortaya çıkan herhangi bir sorunu çözmek ve kontrolden çıkmadan ve genel çevrimiçi itibarınızı etkilemeden önce düzeltmektir.
Marka İzlemenin 8 Faydası
1. Kitlenizi daha iyi anlıyorsunuz
Müşterilerinizin işletmenizi nasıl gördüğüne dair bir genel bakışa sahip olmak ve uygun şekilde nasıl yanıt verileceğini bilmek markanızı büyütmede büyük rol oynar. İnsanların markanız hakkında olumlu mu olumsuz mu yoksa tarafsız mı konuştuğunu gözlemleyebilir ve buna göre gerekirse değişiklik yapabilirsiniz.Elbette, işinizle ilgili konuşmalara her zaman katılmak zorunda değilsiniz. Yine de, kitlenizin tekliflerinize ve ürünlerinize yönelik tutumları hakkında genel bir anlayışa sahip olmak önemlidir.
2. Sektörünüz hakkında söylenenleri öğrenirsiniz
Ayrıca, müşterilerinizin sadece markanız hakkındaki doğrudan görüşlerini değil, aynı zamanda markanızla ilgili konularda tercihlerinin neler olduğunu da öğrenebilirsiniz. Başka şirketlerde ne gibi sorunlarla karşılaştıklarını öğrenecek ve aynı hataları bir daha yapmamanız gerektiğini bileceksiniz. Bu önemlidir, çünkü onlara doğru şekilde nasıl yaklaşacağınızı biliyorsanız, bu insanlar yeni potansiyel müşterileriniz olabilir.3. Geri bildirime dayalı iyileştirmeler yaparsınız
Bir diğer önemli nokta da, performansınızı kitlenizin geri bildirimlerine göre artırabilmenizdir. Bazen işimize o kadar duygusal olarak dahil oluyoruz ki iyileştirilmesi gereken yönleri gözden kaçırıyoruz. Bu yüzden geri bildirim çok önemlidir. Müşterileriniz duygusal olarak dahil değildir ve iyileştirilmesi gereken şeyleri daha net görebilir.4. Gerçek zamanlı olarak kötü yorumlarla uğraşıyorsunuz
Arada bir olumsuz geri dönüşler almanız kaçınılmazdır. Marka İzleme, onları göründükleri anda fark etmenizi sağlar. Bu şekilde, şikayetler kontrolden çıkmadan ve genel çevrimiçi itibarınızı etkilemeden önce ilgilenebilirsiniz.Ayrıca, şikayetlere duyarlı olmanız ve sorunları çözmeye istekli olmanız, hedef kitlenize duygularını gerçekten önemsediğinizi gösterir ve bu da markanıza olan güveni artırmanıza yardımcı olabilir.
5. Kitlenizle bağlantı kuruyorsunuz
Marka izleme, insanların markanız hakkında konuştuğu tüm yerleri size gösterir. Bu, tüm bu yorumlara yanıt vermeyi çok daha kolay hale getirir.Daha önce de belirtildiği gibi, geri bildirimlere nasıl düzgün yanıt verileceğini bilmek, işletmenizin iyiliği için kritik öneme sahiptir. İnsanlar fikirleri dikkate alındığında bunu takdir ederler. Farkındaysanız bu çok büyük bir artı, çünkü sahiplerinin müşterilerinin ne söylediğini umursamayan, özellikle de şikayet ettiklerinde, pek çok işletme var.
Aktif yanıtlar aracılığıyla hedef kitlenizle bağlantıda kalarak, orada olduğunuzu ve dinlediğinizi gösterirsiniz. Bu gözden kaçırılmaması gereken bir noktadır.
6. Rakiplerinizin ne yaptığını görüyorsunuz
Rakiplerinizin itibarına henüz çok fazla dikkat etmediyseniz, şimdi bunu yapmanın tam zamanı. Marka izleme ile rakiplerinizin performansını takip edebilir ve faaliyetlerinizin diğerlerininkilerle nasıl karşılaştırıldığını analiz edebilirsiniz. Bu önemli bir husustur çünkü halihazırda başarılı olduğunuz alanların yanı sıra iyileştirilmesi gereken alanları belirlemenize yardımcı olabilir.7. Yüksek sıralamalara sahip anahtar kelimeleri belirlersiniz
Markanızın daha fazla kişinin arama sonuçlarında çıkması için içeriğiniz için doğru anahtar kelimeleri kullanmalısınız. Anahtar kelimeler, insanların aradıklarını bulmak için Google gibi arama motorlarına yazdıkları kelimelerden ve kelime öbeklerinden başka bir şey değildir. Belirli bir kelime öbeği veya kelimeyi ne kadar çok kişi kullanırsa, bir anahtar kelime o kadar değerli olur.Marka izleme, markanızla ilgili hangi anahtar kelimelerin üst sıralarda yer aldığını bulmanıza yardımcı olur ve bunları içeriğinize dahil ederek daha fazla kişinin arama motorlarında görmesini sağlayabilirsiniz.
8. Artık hiçbir şeyi kaçırmıyorsunuz!
Biz insanlar bizim için önemli olan şeyleri kaçırmaktan korkarız. Hele bir iş yürütürken her zaman hiçbir şeyi kaçırmamaya çalışmalıyız; buna derecelendirmeler, yorumlar, bahsetmeler vb. şeyler dahildir. İnsanların işletmenizden, yazım hataları veya marka adı varyasyonları da dahil olmak üzere çeşitli şekillerde bahsetmesi yaygın bir durumdur.Marka izleme, insanların işletmenizi aramak için kullandıkları anahtar kelimelere dayalı olarak markanıza nasıl atıfta bulunduğunu anlamanıza yardımcı olur. Bu, performansı izlerken hiçbir şeyin gözden kaçırılmamasını sağlar. Bu konuyu dikkate almazsanız, kitlenizin geri bildirimlerinin çoğunu kaçırabileceğinizi unutmayın.
Ne izlenebilir?
Gazetelerden çevrimiçi yayınlara ve bloglardan sosyal medya platformlarına , forumlara ve çevrimiçi inceleme sitelerine (örneğin TripAdvisor) kadar marka izlemenin yardımcı olabileceği birçok yer vardır .Ancak, bu farklı yerlerden bağımsız olarak , işinizi optimize etmeye gelince, odaklanmanız gereken en önemli şey markanın çevrimiçi performansıdır . Müşterilerin işletmenizi aradığı yer burasıdır. Tüm bu önemli adımları dikkatli bir şekilde takip ederseniz, markanızın önemli ölçüde gelişeceğinden şüpheniz olmasın.
Uygulamalı veya uygulamasız marka takibi
Marka takibi, zamanınızı ayırarak ve performansı düzenli olarak gözden geçirerek manuel olarak yapılabilen bir süreçtir. Örneğin, günlük olarak toplanan tüm bilgileri kaydetmek için Excel elektronik tablolarını kullanabilirsiniz.Ancak bu çok zaman alıcıdır ve şirketinizin itibarını olumsuz yönde etkileyebilecek önemli bilgilerin kolayca kaybolmasına neden olabilir. Bu nedenle rankCoach gibi araçların kullanılması tavsiye edilir.
RaningCoach uygulaması , küçük işletmelerin işletmeleriyle ilgili tüm bilgilere bir bakışta sahip olmaları için tasarlanmış ücretsiz bir çevrimiçi pazarlama uygulamasıdır. RankingCoach FREE ile çevrimiçi olarak aldığınız her yorum veya söz için bildirim alacaksınız ve bunlara gerçek zamanlı olarak tepki verebilirsiniz.
Marka izlemenin değeri
Marka izlemenin bir markanın büyümesi için çok önemli olduğuna şüphe yoktur ve her işletme sahibi, markasının başarısı için bunu dikkate almalıdır.Küçük ve orta ölçekli işletmeler için daha da önemlidir çünkü bir işe başladığınızda hedef kitlenizi tanırsınız. Hala onların fikirlerini, düşüncelerini ve endişelerini anlama sürecindesiniz. Tüm bu bilgiler yalnızca marka izlemeden elde edilebilir ve faaliyetlerinizi izlerken yukarıdakilerin tümüne odaklanmalısınız: Google sıralamaları, incelemeler, sosyal medyadan bahsedenler, insanların genel görüşleri ve doğrudan rakiplerinizin pazarlama çabaları.
Marka izleme, insanların markanız hakkında ne düşündüklerini görmeyi kolaylaştırır. Bu bilgiler, daha iyi pazarlama kararları vermenize ve hedef kitlenizi kesinlikle memnun edecek kampanyalar oluşturmanıza yardımcı olabilir. Unutmayın, işletmenizi ne kadar çok izlerseniz, o kadar çok trafik, müşteri ve bilgi elde edersiniz.