Webmaster Forumuna hoşgeldiniz!

Türkiye'nin En iyi Webmaster Forumu

Webmaster tools, Google Webmaster, Adsense, SEO, Domain, Hosting Hakkında Bilgilere ulaşmak için forumumuza kaydolarak, topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Kayıt Ol

Neden Kesinlikle Veriye Dayalı Pazarlamaya Geçmelisiniz?

Katılım
25 May 2022
Mesajlar
100

Veri odaklı pazarlama nedir?​

Veriye dayalı pazarlama, çevrimiçi pazarlama önlemlerini optimize etmek ve başarıyı (ör. ROI) artırmak için toplanan müşteri verilerini kullanmakla ilgilidir.

Amaç, uygun önlemlerle müşteri yolculuğu boyunca müşterilere eşlik etmek ve kullanıcıların bir reklamı tıklama, randevu alma veya bir ürün satın alma olasılığının daha yüksek olması için hedefli ve bireysel reklamlar yerleştirmektir.

Büyük verilerin ortaya çıkması ve pazarlamanın giderek daha fazla çevrimiçi dünyaya kaymasıyla birlikte, veriye dayalı pazarlama mantıklı bir sonuçtur, çünkü kullanıcılar müşteri yolculuğu sırasında dijital ayak izlerini çeşitli temas noktalarında bırakırlar.

Müşteri Yolculuğu im Design von marketing.ch.

Veriye dayalı pazarlama nasıl çalışır?​

Birçok pazarlamacı, veriye dayalı pazarlamanın mantıklı olduğu ve kullanılması gerektiği konusunda hemfikir olsa da, buradaki geçiş tamamen kolay değil. Süreç ve ilk engeller, verileri toplarken zaten başlar. Bunlar daha sonra değerlendirilmeli ve bulgular önlemler ve kampanyalar oluşturmak için kullanılmalıdır.

Verilerin toplanması​

Veriye dayalı pazarlamada başarılı olmak için, en baştan hangi verileri izlemeniz ve toplamanız gerektiğini veya hangi verileri toplamanız gerektiğini düşünmelisiniz. İster demografi ister psikografik olsun, sizinle alakalı bilgileri elde ettiğinizden emin olun .

Verileri nasıl topladığınız da şirketten şirkete farklılık gösterebilir . Temel olarak, birinci, ikinci ve üçüncü taraf verileri arasında ayrım yapabiliriz. İlki, web siteniz, sosyal medya kanallarınız veya CRM sisteminiz aracılığıyla bağımsız olarak toplayabileceğiniz bilgilerle ilgilidir. İkinci taraf verileri, Google Analytics veya Facebook Pixel Helper gibi "harici" araçlar aracılığıyla aldığınız verileri ifade eder. Profesyonel üçüncü şahıs sağlayıcılardan veri satın alırsanız, bu üçüncü şahıs verilerinin bir parçasıdır.

Verileri analiz etme​

Artık müşterileriniz veya şirketinizle bir şekilde temasa geçen kullanıcılar hakkında birçok bilgiye sahipsiniz. İdeal olarak, ekibinizde veri hacmini yönetmenize yardımcı olabilecek bir veri analistiniz olacaktır.

Verileri daha net bir şekilde listelemek, filtrelemek ve değerlendirmek için kullanabileceğiniz analiz araçları da bulunmaktadır. Analiz ederken, hangi bilgilere ihtiyacınız olduğunu ve hangilerini önceden dışarıda bırakabileceğinizi bilmeniz de önemlidir.

Artık toplanan ve analiz edilen verilerden sonuçlar çıkarabilir ve (eğer toplama ve analiz doğru yapılmışsa) potansiyel müşterileriniz hakkında temsili açıklamalar yapabilirsiniz.

Verilerin Kullanımı​

Bir sonraki adım, toplanan verileri pazarlamanız için gerçekten kullanmaktır. Aşağıda size açıklayacağımız çeşitli uygulama olasılıkları vardır. Ancak her şeyden önce hedef gruplarınızın veya kişiliklerinizin değerlendirilen verilerinize karşılık geldiğinden emin olmalısınız.

Ayrıntılı ve kesin olarak tanımlanmış kişiler, ölçülerinizi müşteriyle uyumlu hale getirmenize ve kullanıcıların isteklerini karşılamanıza son derece yardımcı olur. Kişilerin nasıl oluşturulacağını henüz tam olarak bilmiyorsanız, bu makaleyi okuyabilirsiniz. O zaman pazarlamanızı dönüştürmeye hazırsınız .

Arama Motoru Pazarlaması​

Arama motoru pazarlaması, dijital pazarlamanın temel bir parçasıdır. Veriye dayalı yaklaşımla, arama motoru optimizasyonunuzu (SEO) ve arama motoru reklamlarınızı ( SEA ) daha da iyileştirebilir ve kullanıcılara göre özelleştirebilirsiniz.

Her iki disiplinde de potansiyel müşterileriniz için alakalı anahtar kelimeleri belirleyebilir ve bunları başlık ve açıklamalarınızda kullanarak arama sonucunuz veya reklamınız üzerinde daha fazla tıklama elde edebilirsiniz.

Müşterilerinizin personalarda da tanımladığınız sıkıntılarını ve ihtiyaçlarını biliyorsanız, reklam metninizde onlara özel olarak değinebilir, ürün veya hizmetinizin çözüm olduğunu gösterebilirsiniz.

Yeniden hedefleme​

Yeniden hedefleme ile, web sitenize daha önce gelmiş olan kullanıcıların dikkatini örneğin başka bir web sitesinde veya platformda bir reklamla size çekme seçeneğiniz vardır. Örneğin, birisi web sitenizde devam eden eğitim kurslarınızı öğrendiyse ancak kayıt göndermediyse, onu bir Facebook reklamıyla yeniden hedefleyebilir ve onlara özel olarak hitap edebilirsiniz.

Web sitenizin ziyaretçilerini tanıyorsanız ve neden hala kayıtlarını doldurmak konusunda isteksiz olabileceklerini biliyorsanız, etkili yeniden hedefleme kampanyaları oluşturabilirsiniz. Kullanıcılar kendilerine hitap edildiğini hisseder ve onları ikna etmenize izin verir. Bu şekilde dönüşüm oranınızı gözle görülür şekilde artırırsınız.

E-posta pazarlama​

E-posta pazarlaması, (potansiyel) müşterilerinize tüm müşteri yolculuğu boyunca eşlik etmenin harika bir yoludur. Güncel haber bültenleri ile aboneleri güncel tutabilir veya onlara kampanyalar sunabilirsiniz. İlgili içeriği belirli müşteri gruplarına ulaştırmak için e-postalarınızı mümkün olduğunca kişiselleştirmeyi (doğrudan isimleriyle adresleyerek) veya listeleri segmentlere ayırmayı unutmayın. Örneğin, belirli müşterilerin üç haftadan uzun süredir sizden gelen bir e-postayı açmadığına dair veri topladıysanız, bu kişilere belirli bir mesaj göndererek (mümkünse kupon gibi bir hediye ile) onları geri alabilir ve Teklifinizle tekrar ilgilenin .

Yeni müşterileri karşılamak, bir paketin teslimat durumu hakkında bilgilendirmek veya alışveriş sepetlerinde hala ürün varsa onlara bir hatırlatma göndermek için otomasyon kullanırsanız bu kanalı daha da verimli kullanabilirsiniz . Bu e-postalar da mümkün olduğunca kişiselleştirilmelidir. Örneğin, bir müşterinin spor ayakkabılarını satın aldığını onaylarsanız, e-postada onlara uygun spor kıyafetleri, spor çantası veya benzerini de sunabilirsiniz .

Web sitesi / açılış sayfaları​

Ayrıca veriye dayalı pazarlama ile puan kazanabileceğiniz yerler web siteniz veya açılış sayfalarınızdır. Görsel diliniz ve metinlerinizle çok basit bir şekilde başlar. Veri analizi yoluyla, örneğin, müşterilerinizin öncelikle genç insanlar, genellikle öğrenciler veya hayatta özgürlüklerinin tadını çıkaran genç profesyoneller olduğunu bilirsiniz. Onlara web sitesinde aile gezilerinin resimlerini gösterirseniz ve dilinizi hedef kitlenize uyarlamazsanız, hedef kitleniz size hitap edildiğini hissetmeyecektir.

Bir ürünü veya etkinliği veya benzer bir şeyi tanıtmak için bir açılış sayfası oluşturursanız, iki farklı sürüm oluşturabilir ve hangisinin daha iyi karşılandığını analiz etmek için A/B testleri kullanabilirsiniz. Ardından, kullanıcıların nelerden hoşlandığını hemen öğrenecek ve bunu gelecekteki sayfalar için uygulayabileceksiniz. A/B testi ve kişiselleştirilmiş açılış sayfaları ile, bu makalede size daha önce gösterdiğimiz gibi , dönüşüm şansınızı artırırsınız .

Önlemlerin değerlendirilmesi​

Ölçümleri uyguladıysanız ve bunları toplanan verilere dayandırdıysanız, performansın gerçekten iyileşip gelişmediğini belirlemek için bunları da değerlendirmelisiniz . Teoride, veriye dayalı pazarlama, hedefinizin ne olduğuna bağlı olarak daha fazla tıklama, olası satış veya dönüşüm elde etmenize yardımcı olmalıdır.

Ancak, çok az ilgisi olan verilere mi odaklandınız, verileriniz yeterince anlamlı veya temsil edici değil mi, yoksa verilere o kadar çok odaklandınız ki, kullanıcıların hala insanları düşündüğünü ve hissettiklerini unuttunuz, ancak bu bazen yanlış gidebilir.

Önlemlerinizi veya kampanyalarınızı ve bunların kilit rakamlarını kontrol ederek doğru yöne gittiğinizden emin olabilirsiniz. Durum böyle değilse, verilerinizi tekrar kontrol etmeli ve bulgulardan yeni önlemler oluşturmalısınız.

Veriye dayalı pazarlamanın iki yüzü​

Veriye dayalı pazarlama , dijitalleşme çağında kesinlikle mantıklı . Şimdi size bunun avantajları hakkında kısa bir bilgi vermek istiyoruz. Ancak çoğu zaman olduğu gibi, bu yaklaşımın dezavantajları vardır.

Şanslar ve olasılıklar

  • Müşteri sadakatini güçlendirmek
  • İçerik Pazarlamasını Kişiselleştirin
  • Kampanyaları kişiselleştirin ve yatırım getirisini artırın
  • Hedef grupların daha iyi anlaşılması
  • Daha iyi müşteri hizmeti
  • Müşteri yolculuğu boyunca ilgili önlemler
Riskler ve engeller

  • Yeni başlayanlar için zorlu
  • İlgili verilerin karmaşık toplanması
  • Veri kütlelerinin ayrıntılı analizi
  • "Yanlış" bilgilere odaklanın
  • Tüm veriler nedeniyle, duygusal unutkanlık

Yüksek çaba, yüksek potansiyel​

Evet, veriye dayalı pazarlamaya geçiş karmaşıktır ve her zaman sorunsuz gitmez. Veri ormanında gezinmenize yardımcı olacak kişileri ekibinizde bulundurmanız veya işe almanız önemlidir. Bu şekilde, verileri toplarken veya analiz ederken hatalardan kaçınırsınız ve size çok fazla zaman, emek ve maliyet tasarrufu sağlarsınız.

Veriye dayalı pazarlamaya geçmek istiyorsanız, hangi bilgilere ihtiyacınız olduğu ve bunu pazarlamanızda nasıl uygulayacağınız konusunda net bir fikre ihtiyacınız var. Başarılı olursanız, (potansiyel) müşterilerinize bireysel olarak hitap edebilir ve onları kendiniz ve teklifiniz konusunda ikna edebilirsiniz.
 
Üst