Webmaster Forumuna hoşgeldiniz!

Türkiye'nin En iyi Webmaster Forumu

Webmaster tools, Google Webmaster, Adsense, SEO, Domain, Hosting Hakkında Bilgilere ulaşmak için forumumuza kaydolarak, topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Kayıt Ol

Pazarlama Stratejisi: Gelen ve Giden Pazarlama

Katılım
25 May 2022
Mesajlar
100
Etkili pazarlama , başarılı işin temelidir. Gelen ve giden pazarlama, bu bağlamda tekrar tekrar ortaya çıkan iki terimdir. Burada bunların arkasında ne olduğunu, nasıl farklı olduklarını ve hangisinin daha etkili pazarlama yöntemi olduğunu öğrenebilirsiniz.

Gelen pazarlama ile giden pazarlama arasındaki fark nedir?​

Gelen ve giden pazarlama birbirinden çok farklıdır: Giden pazarlama önlemleri aktif olarak yeni müşterilere hitap etmekle ilgiliyken, gelen pazarlama önlemleri potansiyel müşteriler tarafından bir şirket bulmakla ilgilidir.

Giden pazarlama önlemleri söz konusu olduğunda, yeni müşterilere proaktif olarak yaklaşırsınız. Gelen pazarlama ise şirketinizin – basitçe – yeni müşteriler tarafından bulunabilmesini sağlamakla ilgilidir.

Bu kısa tanımdan, gelen ve giden pazarlama önlemlerinin temelde birbirinden farklı olduğunu görebilirsiniz. Bu, iki pazarlama yaklaşımında kullanılan biçim ve stratejilere de yansır:

Giden pazarlama, geleneksel pazarlamanın bir parçası olarak, basılı reklamcılık, TV spotları veya afiş reklamcılığı gibi klasik biçimlere dayanırken, gelen pazarlama kendisini daha modern bir alternatif olarak sunar. Bu, özellikle gelen pazarlamanın internet kullanımıyla yakından bağlantılı olmasından kaynaklanmaktadır. Gelen pazarlama araçları bu nedenle arama motoru optimizasyonu (SEO) , bloglar, açıklayıcı videolar, sosyal medya pazarlaması , podcast'ler ve çok daha fazlasının kullanımını veya uygulamasını içerir. Tüm bu enstrümanlar, müşterilere çekici bir şirket olarak algılanmaları için katma değerli ilginç içerikler sunmaya hizmet ediyor .

Giden Pazarlama: Yöntemler, Avantajlar ve Dezavantajlar​

Potansiyel müşterileri bir şirket ve hizmetleri hakkında heyecanlandırmak için, giden pazarlama ile hedefli, doğrudan ve sürekli bir şekilde insanları ürününüzle karşı karşıya getirmeye, örneğin onları satın almaya ikna etmeye odaklanırsınız.

Bir bakışta giden pazarlama yöntemleri​

Giden pazarlama yöntemleri, aşağıdakiler gibi klasik reklam önlemlerini içerir:

  • Ekleme reklam
  • Basılı reklam
  • TV ve radyo reklamcılığı
  • Bilboard reklamı
  • Aramalar
  • E-postalar
  • Ticaret fuarı görünümleri
Bu tür pazarlama önlemlerinin muhatapları her zaman belirli hizmetlerden veya ürünlerden haberdar edilmelidir. Bu, her şeyden önce e-posta, telefon görüşmesi veya satış noktasındaki doğrudan temaslarla olur.

Giden pazarlama, seçilen reklam önlemlerinin mümkün olduğunca geniş bir hedef kitleye hitap etmesi gerçeğiyle karakterize edilir - mümkün olduğunca çok sayıda potansiyel müşteri , her zaman mevcut olan bir reklam teklifine ikna edilmelidir.

Artılar ve eksiler​

İnternet çağında, giden pazarlamanın klasik araçları modası geçmiş, hatta modası geçmiş görünebilir. Bununla birlikte, giden pazarlamanın bazı avantajları vardır ve bugün hala şirketiniz için faydalı olabilir. Klasik pazarlama alternatifi elbette dezavantajlardan tamamen arınmış değildir.

Giden pazarlamanın avantajı, özellikle duygusal veya yaratıcı pazarlama önlemleri yoluyla potansiyel müşteriler tarafından uzun vadede hatırlanma şansıdır. Örneğin, özellikle eğlenceli veya dokunaklı bir TV reklamı , izleyiciler arasında belirli bir markayla olumlu ilişkiler kurma potansiyeline sahiptir. Ayrıca, bir şirketin farkındalık düzeyi, akıllı ve yaratıcı baskı veya afiş reklamlarıyla artırılabilir.

Ancak akılda tutulması gereken bir şey var: Gerçekten başarılı olmak için, giden pazarlama önlemleri kesinlikle profesyonelce tasarlanmalıdır. Bu genellikle büyük bir finansal harcama gerektirir. Ancak aynı zamanda, ölçüyü belirsiz, çok büyük bir insan grubuna yönlendiriyorsunuz. Alıcıların çoğunluğunun, ürün veya hizmetiniz tarafından ihtiyaçları ve arzuları karşılananların çevresine ait olmadığı açıktır.

Gelen Pazarlama: Yöntemler, Avantajlar ve Dezavantajlar​

Gelen pazarlama, özellikle çok sayıda insana hitap etmeye dayanmaz. Aksine, değerli içerikler geliştirerek şirketinizin sunduğu ürünle gerçekten ilgilenen insanlar tarafından fark edilmekle ilgilidir . Nitelik nicelikten önce gelir, tabiri caizse.

Somut bir ifadeyle, bu, gelen pazarlamada kullanılan içeriğin zaten izleyicilere katma değer sunması, onlara yardım etmesi ve onları reklam şirketine yaklaşmaya teşvik etmesi gerektiği anlamına gelir. Gelen pazarlama araçları bu nedenle öncelikle halihazırda ürün ve hizmet arayan kişilere yöneliktir. İlgili içeriğin amacı, bu kullanıcıları reklam şirketine "kendi başlarına" yaklaşmaya teşvik etmektir.

Bir bakışta gelen pazarlama yöntemleri:​

Gelen pazarlamayı aktif olarak kullanmak istiyorsanız, özellikle aşağıdaki araçları kullanabilirsiniz:

  • Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)
  • Sosyal Medya İçeriği
  • hedef grup odaklı içerik (bloglar veya açılış sayfaları)
  • Eposta pazarlama
  • Etkileyici Pazarlama
  • video içeriği
Tüm bu araçlar doğru kullanıldığında ve uygulandığında, şirketinizdeki müşterilerin ilgisini çekme ve böylece onları ürün ve hizmetlerinizi satın almaya ikna etme potansiyeline sahiptir.

Artılar ve eksiler​

Inbound pazarlama stratejisine karar veren şirketler , ürünleri veya hizmetleri ile kime hitap etmek istedikleri sorusuyla yoğun bir şekilde uğraşırlar. Bunu yapmak için hayali ideal müşteriler ( alıcı kişilikleri olarak adlandırılır ) geliştirirler ve daha sonra yarattıkları içerikleri bu ideal müşterilerin ihtiyaç ve beklentileriyle uyumlu hale getirirler. Bu yaklaşımın şirketler için çeşitli avantajları vardır:

  • Görünürlük ve güven : Gelen pazarlama önlemleri, şirketlerin potansiyel müşteriler tarafından bulunmasını sağlar - şirkete arama motorları, sosyal medya veya bloglar aracılığıyla görünürlük sağlar. Ancak, şirket sadece algılanmıyor. Bunun yerine eğlenceli, alakalı veya yardımcı içerik , şirketler ve müşteriler arasında güvenin oluşmasını sağlar.
  • Memnuniyet ve sürdürülebilirlik : Anlamlı ve ilgi çekici içerik, potansiyel müşterilere yardımcı olur. Ayrıca şirket ve müşteri arasındaki diyaloğu teşvik ederek ihtiyaçlarını daha iyi tanımayı mümkün kılar - bu da uzun vadede daha mutlu bir müşteri tabanına yol açar. Ayrıca değerli içeriğin son kullanma tarihi yoktur. Bu, şirketinizin bunu uzun vadede kullanabileceği ve böylece sürdürülebilir bir şekilde müşteri kazanmak için kullanabileceği anlamına gelir.
  • Maliyet tasarrufu: Gelen pazarlama alanındaki önlemler, giden pazarlama önlemlerinden düzenli olarak daha ucuzdur. Sonuç olarak, geliştirme ve reklam maliyetleri, geniş kapsamlı radyo veya basılı medya kullanımına göre daha düşüktür.
Tabii ki, gelen pazarlama önlemleri tamamen dezavantajsız değildir. Örneğin, gelen pazarlama önlemlerinin göreli maliyetleri giden pazarlamanınkinden daha düşüktür - ancak bu, hedefli ve verimli gelen pazarlamanın pahalı olmadığı anlamına gelmez. Bununla birlikte, para yerine, öncelikle insan gücünü ve zamanı birbirine bağlar.

Ayrıca, inbound pazarlamada başarının bir gecede gelmediğini de unutmamalısınız. Bunun yerine, önce değerli içerik (örneğin bir blog veya sosyal medya kanalı bağlamında) oluşturulmalıdır. Mevcut insan kaynaklarının ne kadar kapsamlı olduğuna bağlı olarak, bu tek başına birkaç hafta hatta aylar alabilir.

Müşteri kazanımı: Hangi pazarlama şekli idealdir?​

Uzun süredir gelen pazarlamaya yönelik açık bir eğilim var. Sonuçta, potansiyel müşterilerin istek ve ihtiyaçlarına dayanmaktadır ve rahatsız edici veya rahatsız edici olarak algılanmamaktadır. Ayrıca, genellikle giden pazarlamaya göre çok daha etkili ve ucuzdur ve şirketler ve müşteriler için kalıcı faydalar sağlar.

Bununla birlikte, klasik giden stratejiler - televizyon, basılı yayın veya YouTube reklamcılığı - hala haklılıklarına sahiptir. Akıllıca ve profesyonelce tasarlanmış bu tür önlemler, şirketinizin daha iyi tanınmasına veya belirli bir imajı güçlendirmesine veya oluşturmasına yardımcı olabilir. Ancak, gelen stratejiler genellikle daha mantıklıdır ve özellikle kısıtlı bir pazarlama bütçesine sahip genç şirketler için uygulanması daha kolaydır.
 
Üst