- Katılım
- 12 May 2022
- Mesajlar
- 13
- Tepkime puanı
- 11
- Puanları
- 0
Tanım : Google Adwords'te yaygın olarak kullanılan bir PPC teklifi (veya anahtar kelime teklifi ), arama sonuçlarının en üstünde güvenli reklam yerleşimine yardımcı olmak için tıklama başına ödeme açık artırmasında verilen bir tekliftir. Çevrimiçi işletmeler, işleriyle ilgili önemli terimler için reklam alanını güvence altına almak amacıyla belirli anahtar kelimeler veya anahtar kelime grupları için teklif verir.
Bu teklif verme tarzı, reklamverenlerin reklamları çok sayıda ağda kolayca düzene sokmasını sağlar. Gerçek zamanlı teklif verme ile geleneksel statik açık artırmalar arasındaki en önemli fark, gerçek zamanlı teklif vermenin gösterim bazında gerçekleştirilmesidir. Alternatif olarak, statik açık artırmalar, binlerce gösterim içerebilen gruplar içerir.
Teklifler, PPC reklam yerleşiminde önemli bir rol oynar
İnternette yerleştirme teklifleri özellikle arama motorları ve pazarlamacılar arasında popülerdir. İşte teklif verme süreciyle ilgili bazı bilgiler:- Bağlantının önemi, reklamcılık işinin ne kadar ödemek istediğini belirler.
- Teklif verme süreci, yüksek teklifler vermeye istekli çevrimiçi işletmeleri desteklediği için zaman zaman biraz tartışmalı hale gelebilir.
- Belirli arama terimleriyle son derece alakalı belirli bir ürün, hizmet veya web sitesini pazarlamak isteyen çevrimiçi işletmeler, bazen yüksek teklifler vermenin pazarlama bütçelerini akıllıca kullanmadığını fark eder.
Teklif değiştiriciler
Teklif değiştiriciler, konum, elektronik cihaz ve zamanlama açısından teklif tutarının belirli bir yüzdesini temsil eder. Aşağıdaki örneği göz önünde bulundurun:- A Şirketinin bir anahtar kelime için maksimum teklifi 2 ABD dolarıdır, ancak reklamlar yalnızca bilgisayarlarda gösterilecektir.
- B şirketi reklamlarının web özellikli mobil cihazlarda görünmesi için yalnızca maksimum 1 ABD Doları ödemek istiyorsa, teklif değiştiricisini -%50 olarak belirleyerek bunu yapabilir.
Gerçek Zamanlı Teklif
Genellikle "RTB" kısaltmasıyla anılan gerçek zamanlı teklif verme, pazarlama alanı alıp satmanın bir yoludur. Bu alan, "gösterim başına" esasına göre açık artırmayla satılmaktadır. Açık artırma, finansal piyasalardaki yatırımları almak ve satmak için yapılan elektronik işlemlere benzer şekilde otomatik bir şekilde gerçekleşir. Teklif kazanırsa, alıcının reklamı yayıncının web sitesine yerleştirilir.Bu teklif verme tarzı, reklamverenlerin reklamları çok sayıda ağda kolayca düzene sokmasını sağlar. Gerçek zamanlı teklif verme ile geleneksel statik açık artırmalar arasındaki en önemli fark, gerçek zamanlı teklif vermenin gösterim bazında gerçekleştirilmesidir. Alternatif olarak, statik açık artırmalar, binlerce gösterim içerebilen gruplar içerir.