Webmaster Forumuna hoşgeldiniz!

Türkiye'nin En iyi Webmaster Forumu

Webmaster tools, Google Webmaster, Adsense, SEO, Domain, Hosting Hakkında Bilgilere ulaşmak için forumumuza kaydolarak, topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Kayıt Ol

Programatik Reklamcılık – Nedir ve faydaları nelerdir?

Katılım
25 May 2022
Mesajlar
100
Programatik Reklam, reklam içeriğini otomatik olarak ayırtmak, oynatmak ve kendi hedef kitlenize daha da iyi ulaşmak için yazılım tabanlı bir çözümdür . Burada programatik reklamcılığın tam olarak nasıl çalıştığını, onu nasıl kullandığınızı ve ne gibi avantajlar sağladığını öğrenebilirsiniz.

Programatik Reklamcılık - Nedir ve nerede kullanılır?​

Programatik reklam terimi (genellikle PA olarak kısaltılır) bugün çevrimiçi pazarlamada herkesin ağzında. Bununla kastedilen, otomatik ve veri destekli alım satım veya çevrimiçi reklam alanının açık artırmasıdır. Amaç , ilgili ve kişiselleştirilmiş reklamlarla gerçek zamanlı olarak potansiyel müşterilere hedefli bir şekilde ulaşmaktır .

Kısacası: Programatik yazılım çözümlerinin yardımıyla programatik reklamcılık , çevrimiçi kampanyalarınızın optimum erişimini ve performansını sağlamanıza yardımcı olur. Bu şekilde, hedef kitlenize en iyi şekilde ulaşırken ve onların tercihlerine yanıt verirken bütçenizle maksimum başarıyı elde edersiniz - kişiselleştirilmiş video pazarlamasına benzer şekilde .

Uygulama açısından, programatik reklamcılık şu anda görüntülü reklamcılıkta en üst segmenttir . Gerçek patlamasını, programatik reklamcılığı çevrimiçi reklamcılığın geleceği olarak gören birçok çevrimiçi pazarlama uzmanının değerlendirmesine borçludur . Çevrimiçi pazarlamada programlı reklamcılığın önemi şu örnekle gösterilmektedir: 2019'da Almanya'da çevrimiçi reklamcılığa harcanan neredeyse her saniye, programatik reklamcılığa yatırıldı.

Programatik reklamcılığın paydaşları kimlerdir ve nasıl çalışır?​

Programatik reklamcılığın bir parçası olarak, çevrimiçi reklamlarınızın rezervasyonuyla ilgili çeşitli işlemlerin yazılım kontrollü otomasyonundan yararlanırsınız. Programatik reklamcılığın bireysel aktörleri – satın alma tarafı (talep edenler) ve satış tarafı (tedarikçiler) – birlikte çalışır. Bu ilk başta karmaşık ve hatta kafa karıştırıcı geliyor. Ancak, programatik reklamcılıktaki oyuncuların kim olduğunu anladığınızda, bağlantılar kolayca kavranabilir:

  • Satın alma tarafı, programatik reklamın bir parçası olarak reklamcılar veya ajansları tarafından oluşturulur. Talep tarafındadırlar ve istenilen reklam içeriğini tahsis etmek için belirli bir bütçeleri vardır.
  • Satış tarafı ise yayıncılardan ve web sitesi operatörlerinden oluşur. Programatik reklamcılığın bir parçası olarak otomatik olarak satılan reklam alanı sağlarlar.
Alım ve satım tarafı, satış tarafı platformları (SSP'ler) ve talep tarafı platformları (DSP'ler) aracılığıyla bir araya getirilir ; bu platformlar, reklam alanının işlenmesini ve görüntülenmesini, sözde bir veri yönetimi platformu (DMP) aracılığıyla otomatik olarak üstlenir. bir ihale süreci.

Programatik reklamlar çerçevesinde gerçekleşen süreç genellikle şöyle görünür:

  1. Bir web sitesine kullanıcılar tarafından erişilir
  2. SSP, çeşitli DSP'lere reklam malzemesine hemen ihtiyaç duyulduğunu bildirir
  3. Kullanıcılarla eşleşen kampanyaları olan tüm reklamverenler, DSP aracılığıyla reklam alanına teklif verebilir.
  4. En yüksek teklif, nihai fiyatı belirleyen ikinci en yüksek teklifle, sözleşmeye verilir.
Tüm süreç otomatik olarak ve çok kısa bir süre içinde çalışır. Bu nedenle, doğrudan belirli bir web sitesinde reklam alanı ayırmanıza gerek yoktur. Bunun yerine, DSP, açık reklam alanlarında doğrudan ve gerçek zamanlı olarak bir reklamveren olarak sizin için teklif verir. Tabii ki teklif herhangi bir reklam alanı satın almak için değil, hedefleme kriterlerinize uygun reklam alanı satın almak için.

Programatik reklamcılığın amacı nedir?​

Programatik reklamcılık kendi başına bir amaç değildir ve yalnızca reklam alanı tedarikini basitleştirmeye hizmet etmez. Bunun yerine, hedef kitlenize - medya kanalından bağımsız olarak - ilgili ve kişiselleştirilmiş reklamlarla en uygun zamanda ulaşmakla ilgilidir.

Bu yaklaşım, "geleneksel" çevrimiçi reklamcılıkla kaçınılmaz olan israfı en aza indirmeyi ve reklamın satış artırıcı etkisini en üst düzeye çıkarmayı amaçlamaktadır. Kısacası: Bu, reklam çabanızla maksimum etkiyi elde etmek ve yalnızca uygun kullanıcıları reklam mesajlarınızla karşı karşıya getirmekle ilgilidir.

Veriler: Programatik reklamcılıkta kilit oyuncu​

Programatik Reklam yardımı ile sadece kolay ve otomatik olarak reklam alanlarını uygun fiyatlara satın almakla kalmazsınız. Daha ziyade ilgili hedef kitlenize en iyi şekilde ulaşmak için bütçenizi hedefe yönelik bir şekilde kullanmaktır. Bunun başarılı olması için programatik reklamlar alanındaki hedeflemeniz büyük rol oynamaktadır.

Programatik reklamcılık , size coğrafi, demografik veya belirli davranış özelliklerine göre kesin olarak önceden tanımlanmış bir kitleyi hedefleme fırsatı verir. Ayrıca, reklamlarınızı yalnızca belirli bir zamanda veya kötü havalarda gösterme seçeneğiniz de vardır.

Bir yandan bu, hedef kitlenizin kim olduğunu ve reklamlarınızla kime ulaşmak istediğinizi tam olarak bilmeniz gerektiği anlamına gelir. Öte yandan, reklamınızın verildiği bir web sitesinin ziyaretçilerinin hangi özelliklere sahip olduğu da açık olmalıdır.

Hedef kitleniz ve daha sonra reklamlarınızın görüleceği web sitelerinin kullanıcıları hakkında bilgiler sizin için özellikle önemlidir. Neyse ki, programatik reklamların bir parçası olarak kampanyalarınız, sizinle alakalı kullanıcıları olan yayıncılara "tek başına" oynatılacak. Size sadece hedef kitle verilerinizin analizi ile uğraşmak kalıyor.

Programatik reklamcılık: Bir bakışta avantajlar​

Reklamlarınız ile hedef kitlenize doğrudan ve tam zamanında ulaşmak istiyorsanız, programatik reklamcılık tam size göre. Ancak, reklam alanının yazılım tabanlı rezervasyonu ve reklam içeriğinin görüntülenmesinin başka avantajları da vardır:

  • Reklam bütçenizin etkin kullanımı : Programatik reklamcılık tanımladığınız hedef kitleye ulaşır. Bu, israfı azaltır ve satın alma şansını artırır. Kısacası: programatik reklamcılık, bütçenizi daha verimli kullanmanıza yardımcı olur.
  • İzlenebilirlik : Programatik reklamcılığı seçerseniz, reklamlarınızı tam olarak kimlerin gördüğünü , hangi web sitelerinde göründüğünü ve maliyetlerinin ne olduğunu kontrol etme ve anlama olanağına sahipsiniz . Ayrıca, kampanyalarınızın performansını lansmandan hemen sonra gerçek zamanlı olarak kontrol edebilirsiniz.
  • Zamandan tasarruf edin : Programatik reklamcılık, kampanyalarınız etrafında hızlı ve etkili bir şekilde işlem yapmanıza yardımcı olur. Ayrıca, yayıncılarla zaman alan fiyat pazarlıkları da yoktur.
  • Optimum erişim : Reklamlarınızı yerleştirmek için birden fazla reklam ağı veya farklı kanal kullanıyorsanız, daha fazla potansiyel kullanıcıya ulaşabilirsiniz.
Özetle, programatik reklamcılık şu anda pazarlamadaki en umut verici gelişmelerden biridir ve şimdiden kampanyaların sunulma şeklini değiştirmiştir. Bu nedenle, mevcut görüşe göre, yöntemin gelecekte önem kazanmaya devam etmesi şaşırtıcı değildir. Bu, programatik reklamcılığın avantajlarının yalnızca medya satın alma otomasyonunun ötesine geçmesinden kaynaklanmıyor. Bunun yerine, kampanyalar daha hedefli ve etkili bir şekilde de kullanılabilir.
 
Üst