- Katılım
- 25 May 2022
- Mesajlar
- 100
- Tepkime puanı
- 6
- Puanları
- 0
Google Analytics'te organik trafikteki düşüşü belirlemek kolaydır. Kolay olmayan şey, hangi sorguların daha az trafik sağladığını ve nedenini teşhis etmektir.
Search Console , doğrudan Google'dan gelen tek sıralama ve raporlama platformudur. Organik trafikteki bir kaybı teşhis etmenin en iyi yolu budur.
Bu yazıda anlatacağım.
Trafik düşüşünün ne zaman başladığını belirlemek için Search Console'un Performans bölümünde bir tarih aralığı seçin.
2. Organik trafiğinizi karşılaştırın. Performans > Arama Sonuçları > Tarih'e gidin ve "Karşılaştır"ı tıklayın. Ardından, organik trafik düşüşünüzden önceki tarih aralığını seçmek için "Özel"i seçin.
Organik trafik düşüşünüzden önceki tarih aralığını seçmek için "Özel"i seçin.
"Toplam tıklamalar" ve "Ortalama konum"u etkin tutun ve "Toplam gösterimler" ve "Ortalama TO" gibi diğer tüm metrikleri gizleyin. Bu ikinci metrikler faydalı olsa da , trafiğe ve sıralama kaybına odaklanıyoruz.
3. En büyük kayıpları olan sayfaları belirleyin. Search Console, belirli arama sorguları için trafik kayıplarını gösterir. Ancak raporu daha az karmaşık hale getirmek için sayfa sayfa görünümle başlayın.
En büyük kaybı en üstte görmek için "Sayfalar" sekmesini tıklayın ve iki kez "Tıklama Farkı"na göre sıralayın.
En büyük kaybı en üstte görmek için "Sayfalar" sekmesini tıklayın ve iki kez "Tıklama Farkı"na göre sıralayın.
Henüz konum farkına fazla dikkat etmeyin. Rapor, fazla trafik getirmeyen sorguların çarpıttığı toplu verilerdir.
Raporu Excel, Google E-Tablolar veya .csv formatında indirmek için sağ üstteki "Dışa Aktar"ı tıklayın. Bu, en büyük organik tıklama kaybına sahip sayfaların listesidir. Liste, Tıklama Farkı sütununu (bir Excel formülüyle kolayca kurtarılır) veya sıralama tercihlerinizi içermez.
İndirmeye bir alternatif, mevcut Search Console görünümünüzü bir e-tabloya kopyalayıp yapıştırmaktır.
4. Düşen her sayfayı teşhis edin. Yukarıdaki raporu kullanarak, her bir sayfayı tıklayın ve kaybı açıklayan birincil arama sorgusunu belirleyin.
Grafiği "Sorgular"a ve ardından "Tıklama Farkı"na göre sıralayın.
Arama sorgularındaki düşüşleri belirleyin, örneğin:
Google'a göre , "Öğe görünüme kaydırılıp kaydırılmadığına bakılmaksızın, geçerli sayfada bir öğe göründüğünde bir gösterim sayılır."
Bu nedenle, sayfanız aynı sıralamayı korurken (örneğin, ilk 10 sonuçta) gösterimlerde önemli bir düşüş görürseniz, bu, sorgu için ilgi kaybı anlamına gelebilir.
"Toplam gösterimler"i etkinleştirin. Sorguda daha az kişi arama yapıyorsa, büyük olasılıkla öncelik vermeye değmez.
Ek olarak, bir sıralama düşüşü olmadan tıklama kaybı , sayfadaki organik sonucunuzu düşüren Google'dan gelen yeni bir arama sonucu özelliğinin (" İnsanlar da soruyor " ve video karuselleri gibi) olduğunu gösterebilir. Ne yazık ki, bu tıklamaları canlandırmak için yapılacak çok az şey var.
5. Kaybın olası nedenini belirleyin.
Search Console , doğrudan Google'dan gelen tek sıralama ve raporlama platformudur. Organik trafikteki bir kaybı teşhis etmenin en iyi yolu budur.
Bu yazıda anlatacağım.
Arama Konsolu Adımları
1. Trafik kaybetmeye ne zaman başladığınızı belirleyin. Trafik düşüşünün ne zaman başladığını belirlemeye yardımcı olması için Search Console'un "Performans" bölümünde geniş bir tarih aralığı seçin. Search Console yalnızca 16 aylık veriyi elinde tutsa da, gerektiği kadar geriye gidin.Trafik düşüşünün ne zaman başladığını belirlemek için Search Console'un Performans bölümünde bir tarih aralığı seçin.
2. Organik trafiğinizi karşılaştırın. Performans > Arama Sonuçları > Tarih'e gidin ve "Karşılaştır"ı tıklayın. Ardından, organik trafik düşüşünüzden önceki tarih aralığını seçmek için "Özel"i seçin.
Organik trafik düşüşünüzden önceki tarih aralığını seçmek için "Özel"i seçin.
"Toplam tıklamalar" ve "Ortalama konum"u etkin tutun ve "Toplam gösterimler" ve "Ortalama TO" gibi diğer tüm metrikleri gizleyin. Bu ikinci metrikler faydalı olsa da , trafiğe ve sıralama kaybına odaklanıyoruz.
3. En büyük kayıpları olan sayfaları belirleyin. Search Console, belirli arama sorguları için trafik kayıplarını gösterir. Ancak raporu daha az karmaşık hale getirmek için sayfa sayfa görünümle başlayın.
En büyük kaybı en üstte görmek için "Sayfalar" sekmesini tıklayın ve iki kez "Tıklama Farkı"na göre sıralayın.
En büyük kaybı en üstte görmek için "Sayfalar" sekmesini tıklayın ve iki kez "Tıklama Farkı"na göre sıralayın.
Henüz konum farkına fazla dikkat etmeyin. Rapor, fazla trafik getirmeyen sorguların çarpıttığı toplu verilerdir.
Raporu Excel, Google E-Tablolar veya .csv formatında indirmek için sağ üstteki "Dışa Aktar"ı tıklayın. Bu, en büyük organik tıklama kaybına sahip sayfaların listesidir. Liste, Tıklama Farkı sütununu (bir Excel formülüyle kolayca kurtarılır) veya sıralama tercihlerinizi içermez.
İndirmeye bir alternatif, mevcut Search Console görünümünüzü bir e-tabloya kopyalayıp yapıştırmaktır.
4. Düşen her sayfayı teşhis edin. Yukarıdaki raporu kullanarak, her bir sayfayı tıklayın ve kaybı açıklayan birincil arama sorgusunu belirleyin.
Grafiği "Sorgular"a ve ardından "Tıklama Farkı"na göre sıralayın.
Arama sorgularındaki düşüşleri belirleyin, örneğin:
- "2021 koşu ayakkabısı" gibi eski bir tarih içeren sorgular.
- "2020 cumhurbaşkanlığı seçimi" gibi artık popüler olmayan kavramları içeren sorgular.
- Artık var olmayan varlıkları (ör. ürün ve şirket adları) içeren sorgular.
Google'a göre , "Öğe görünüme kaydırılıp kaydırılmadığına bakılmaksızın, geçerli sayfada bir öğe göründüğünde bir gösterim sayılır."
Bu nedenle, sayfanız aynı sıralamayı korurken (örneğin, ilk 10 sonuçta) gösterimlerde önemli bir düşüş görürseniz, bu, sorgu için ilgi kaybı anlamına gelebilir.
"Toplam gösterimler"i etkinleştirin. Sorguda daha az kişi arama yapıyorsa, büyük olasılıkla öncelik vermeye değmez.
Ek olarak, bir sıralama düşüşü olmadan tıklama kaybı , sayfadaki organik sonucunuzu düşüren Google'dan gelen yeni bir arama sonucu özelliğinin (" İnsanlar da soruyor " ve video karuselleri gibi) olduğunu gösterebilir. Ne yazık ki, bu tıklamaları canlandırmak için yapılacak çok az şey var.
5. Kaybın olası nedenini belirleyin.
- Eski içerik. Sıralamalarda ve tıklamalarda bir kayıp yaşarsanız , sayfayı güncel bilgilerle güncellemeyi ve bozuk bağlantıları ve eski bilgileri kaldırmayı düşünün.
- Daha az dahili bağlantı. Ayrıca, azalan bir sayfaya giden dahili bağlantıları da göz önünde bulundurun. Bloglardaki ve dijital dergilerdeki gönderiler, yavaş yavaş ön plana çıkar ve sonunda yalnızca ana sayfadan birçok tıklama uzaktaki arşivlerde bulunur. Bu, bu gönderilere daha az bağlantı akışı ile sonuçlanır ve genellikle sıralama kaybını hesaba katar.
- Daha güçlü rakipler. Trafikteki kayıp, güncel olmayan içerik veya eski dahili bağlantılardan kaynaklanmıyorsa, rakiplerinizin organik arama taktiklerini inceleyin. SE Sıralaması gibi izleme hizmetleri , belirli üçüncü taraf araçlarında izlenen herhangi bir sorgu için arama motoru sonuç sayfalarının anlık görüntüsünü sağlar.