- Katılım
- 25 May 2022
- Mesajlar
- 100
- Tepkime puanı
- 6
- Puanları
- 0
Arama motoru optimizasyonu araçları gelir ve gider. Ancak iki tanesi onlarca yıldır var ve gerekli ve ücretsiz olmaya devam ediyor: Wayback Machine ve Google önbelleği.
Her ikisi de milyarlarca web sayfasının yinelenen anlık görüntülerini alır ve herkesin görüntüleri görüntülemesine izin verir.
Bu görseller genel araştırma için kullanışlıdır, ancak SEO için paha biçilmezdir, bir sayfanın geçmişini ve sıralamada yükselmesine veya düşmesine neyin neden olabileceğini anlamaya yardımcı olur.
Her iki araç da, tesadüfen, web sitesi sahiplerinin sayfalarının meta etiketler aracılığıyla arşivlenmesini engellemesine izin verir: noarchive (Wayback Machine için) ve nocache (Google önbelleği için). Pek çok site bu etiketleri kullanmaz, ancak her iki arşivde de bir sayfa bulamıyorsanız, nedeni bu olabilir.
Aşağıda, Wayback Machine ve Google önbelleğinin SEO'nuza yardımcı olabileceği üç yol bulunmaktadır.
Kendi sitenizdeki bir trafik düşüşünü teşhis etmek ve bir rakibin tersine mühendislik artışını analiz etmek gibi birçok SEO görevi için yararlıdır.
Sayfalara erişmek ve karşılaştırmak için:
Wayback Machine'in karşılaştırma özelliği, bir sayfadaki değişiklikleri tanımlamaya yardımcı olur.
Bir tarih seçmek (bir rakibin sıralamasını yükseltmeden önceki gibi) genellikle açık değildir. Google'ın algoritması, sayfa değişikliklerine tepki vermekte genellikle yavaştır. Örneğin, Nisan ayındaki bir sıralama artışı, Ocak ayındaki bir sayfa değişikliğinden kaynaklanabilir. Bu nedenle, değişiklikleri bulmak için egzersizi birkaç kez tekrarlamanız gerekebilir.
Aşağıdaki anlık görüntüler
Facebook'un gizlilik sayfasının iki versiyonunun karşılaştırılması, silinen içeriği (solda) ve yeniyi gösteriyor.
Elbette, organik sıralama değişikliğinin tek nedeni sayfa içi değişiklikler değildir. Ama önemli bir faktör. İki sayfayı karşılaştırırken:
Wayback Machine'in Google Chrome uzantısı, bir sayfanın arşivlenmiş en eski sürümüne kolay erişim sağlar.
Alternatif arşivleme siteleri arasında Oldweb.Today ve US Library of Congress Web Archive bulunur . Sayfanız Wayback Machine'de mevcut değilse bu kaynakları kontrol edin.
Google'ın bir sayfanın tamamına erişebildiğini onaylayın. Google'ın önbelleği , bir sayfadaki tüm bağlantıları ve metni tarayıp tarayamayacağını bildirir. Erişmek için:
“ Web Arşivleri ” adlı bir Chrome uzantısı , Google'ın herhangi bir web sayfasının önbelleğine ve ayrıca Bing'in önbelleğine ve Wayback Makinesine hızlı erişim sağlar.
Her ikisi de milyarlarca web sayfasının yinelenen anlık görüntülerini alır ve herkesin görüntüleri görüntülemesine izin verir.
Bu görseller genel araştırma için kullanışlıdır, ancak SEO için paha biçilmezdir, bir sayfanın geçmişini ve sıralamada yükselmesine veya düşmesine neyin neden olabileceğini anlamaya yardımcı olur.
Her iki araç da, tesadüfen, web sitesi sahiplerinin sayfalarının meta etiketler aracılığıyla arşivlenmesini engellemesine izin verir: noarchive (Wayback Machine için) ve nocache (Google önbelleği için). Pek çok site bu etiketleri kullanmaz, ancak her iki arşivde de bir sayfa bulamıyorsanız, nedeni bu olabilir.
Aşağıda, Wayback Machine ve Google önbelleğinin SEO'nuza yardımcı olabileceği üç yol bulunmaktadır.
Wayback Makinesi, Google Önbelleği
Sayfadaki değişiklikleri belirleyin. 2019'da Wayback Machine yararlı bir özellik başlattı: aynı sayfanın iki sürümünü karşılaştırma yeteneği.Kendi sitenizdeki bir trafik düşüşünü teşhis etmek ve bir rakibin tersine mühendislik artışını analiz etmek gibi birçok SEO görevi için yararlıdır.
Sayfalara erişmek ve karşılaştırmak için:
- Sayfanın URL'sini Wayback Machine'e ekleyin.
- Arama alanının altındaki "Değişiklikler" düğmesini tıklayın.
- Aşağıdaki takvimlerden iki tarih seçin ve "Karşılaştır"ı tıklayın.
Wayback Machine'in karşılaştırma özelliği, bir sayfadaki değişiklikleri tanımlamaya yardımcı olur.
Bir tarih seçmek (bir rakibin sıralamasını yükseltmeden önceki gibi) genellikle açık değildir. Google'ın algoritması, sayfa değişikliklerine tepki vermekte genellikle yavaştır. Örneğin, Nisan ayındaki bir sıralama artışı, Ocak ayındaki bir sayfa değişikliğinden kaynaklanabilir. Bu nedenle, değişiklikleri bulmak için egzersizi birkaç kez tekrarlamanız gerekebilir.
Aşağıdaki anlık görüntüler
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
bir Facebook gizlilik sayfası değişikliğini göstermektedir. Soldaki sarı, silinen içeriği vurgular. Sağdaki mavi, yeni içeriği gösterir.Facebook'un gizlilik sayfasının iki versiyonunun karşılaştırılması, silinen içeriği (solda) ve yeniyi gösteriyor.
Elbette, organik sıralama değişikliğinin tek nedeni sayfa içi değişiklikler değildir. Ama önemli bir faktör. İki sayfayı karşılaştırırken:
- Yeni ve mevcut anahtar kelime değişikliklerini ve bunların önemini araştırın.
- Ana navigasyondaki değişiklikleri analiz edin.
- Yeni bölümleri ve öğeleri inceleyin.
- Sayfa nasıl bu kadar büyük bir geri bağlantı profili oluşturdu ?
- Sayfa ne sıklıkla ve ne zaman değişti?
- Sayfanın zaman içindeki sıralamaları ne kadar tutarlı? Organik sonuçlarda hızla tırmanan daha yeni bir sayfa muhtemelen orada kalmayacak.
Wayback Machine'in Google Chrome uzantısı, bir sayfanın arşivlenmiş en eski sürümüne kolay erişim sağlar.
Alternatif arşivleme siteleri arasında Oldweb.Today ve US Library of Congress Web Archive bulunur . Sayfanız Wayback Machine'de mevcut değilse bu kaynakları kontrol edin.
Google'ın bir sayfanın tamamına erişebildiğini onaylayın. Google'ın önbelleği , bir sayfadaki tüm bağlantıları ve metni tarayıp tarayamayacağını bildirir. Erişmek için:
- Google'ın arama kutusuna cache: yazın ve URL'nizi iki nokta üst üste işaretinden sonra boşluk bırakmadan girin.
- "Salt metin sürümü"nü tıklayın.
- Düz metin olarak görünen veya hiç görünmeyen bağlantılar. Çok sık olarak, "İlgili gönderiler" eklentileri bağlantıları JavaScript olarak görüntüler.
- Eksik metin. Bir sitenin mobil sürümleri bazen temel metni hariç tutar.
“ Web Arşivleri ” adlı bir Chrome uzantısı , Google'ın herhangi bir web sayfasının önbelleğine ve ayrıca Bing'in önbelleğine ve Wayback Makinesine hızlı erişim sağlar.