Webmaster Forum Platformu

Webmaster Forumu

Webmaster tools, Google Webmaster, Adsense, SEO, Domain, Hosting Hakkında Bilgilere ulaşmak için forumumuza kaydolarak, topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Kayıt Ol
Dark Web Haber Açıldı DarkWeb Haber Türkiye' nin en tarafsız Haber sitesi / Aynı zamanda Dünyanın en aktif WebMaster Forumu R10'u ziyaret ederek bu büyük toplulukta yer alabilirsiniz.

Sesli Arama ve SEO – Sesli arama SEO'yu nasıl etkiler?

Katılım
25 May 2022
Mesajlar
100
Tepkime puanı
6
Puanları
0
Dil asistanları kullanışlıdır ve zamandan tasarruf sağlar - birçok kişi artık arama sorgularını yazmak yerine Siri'ye, Google Sesli Arama & Co.'ya hızlı bir şekilde sormayı tercih ediyor. Açık olan bir şey var: arama alışkanlıklarımızdaki değişiklikle birlikte yeni talepler de var. SEO. Burada özellikle nelere dikkat etmeniz gerektiğini öğrenebilirsiniz.

Sesli arama nedir?​

Bu, özellikle mobil cihazların kullanımı nedeniyle son yıllarda önem kazanan web üzerinde sesli arama anlamına gelmektedir. Temel, bir soru-cevap şemasına dayalı iletişimdir : bir soru soruyorsunuz ve bir arama motoru girişi şeklinde doğrudan geri bildirim alıyorsunuz. Şehirde dolaşırken, araba kullanırken veya sadece kanepede yatarken ve hareket etmek istemezken klavyede daha garip yazı yazmak yok.

Apple'ın Siri'si sayesinde sesli arama popüler hale geldi. Amazon, Alexa'yı, Microsoft'u Cortana'yı takip etti. Bu arada, Google Sesli Arama da ön planda. Dil asistanları bugün günlük yaşamın bir parçası ve pazarlama için de giderek daha önemli hale geliyor .

Sesli arama SEO ile "normal" SEO arasındaki fark nedir ?​

Pazarlamacılar için bu konuyla ilgili önemli bir fikir şudur: Sese dayalı aramalar genellikle klavyede yazılanlardan daha uzundur. Örnek: Yeni bir şehirdesiniz (örneğin Berlin) ve yakınlarda bir suşi restoranı arıyorsunuz. Konuyu yazarsanız, arama sorgusu kısa ve net bir şey olacaktır: “Sushi Berlin”. Sesli arama ile ise daha çok "Hey Siri, en yakın suşi restoranı nerede?" gibi. Dikkat edin: Yazılan varyant yalnızca 2 kelimeden (veya anahtar kelimelerden) oluşurken, sözlü varyant çok daha uzundur.

Dolayısıyla bu diyalog odaklı yaklaşım, değişen arama davranışını ele alan ve belirli bir yanıt sağlayan içerik gerektirir. SEO, bir web sitesinin arama motorlarında görünürlüğünü artırmak için tüm içerik ve teknik önlemleri içerir. Arama motoru optimizasyonu , her zaman bir hedef grubun arama davranışını dikkate alarak el ele gider - bu arama davranışı şimdi değişirse, bu aynı zamanda SEO'ya farklı bir yaklaşım anlamına gelir.

Bir web sitesini sesli arama için optimize etme​

Sesli arama SEO'su özellikle anahtar kelime stratejinizi ayarlamak anlamına gelir . Buradaki odak, birisinin sesli aramayı kullanırken kullanacağı tipik ifadelerdir. Yukarıdaki örnekle devam etmek için, web sitesi artık "Sushi Berlin" için değil, "En yakın suşi restoranını nerede bulabilirim?" ifadesi için optimize edilmelidir. Bu nedenle, burada sesli aramaya uyarlanmış daha kapsamlı içerik gereklidir. Bir web sitesi daha uzun arama sorguları için optimize edilmemişse, muhtemelen kullanıcılara da gösterilmeyecektir.

Aşağıdaki ipuçları, sesli arama SEO'sunu planlamanıza ve uygulamanıza yardımcı olabilir.

Sesli Arama SEO için 5 İpucu​

1. İpucu: Uzun kuyruklu anahtar kelimelerle denemeler yapın​

Sesli aramalar uzun kuyruklu anahtar kelimeler kullanma eğilimindedir, bu nedenle sayfa içeriğinde daha uzun kelime öbekleri ile denemeler yapın. Dilde sorulan ve site içeriğinin cevap verdiği somut bir sorunun ne kadar somut olacağını bir düşünün. Tercihen alıcı kişiliklerini kullanarak kendinizi müşterinin bakış açısına ve buna karşılık gelen dil davranışına koyun.

İpucu 2: En önemli wh sorularını yanıtlayın​

Dil tabanlı arama sorguları genellikle bir W sorusuyla başlar: "En çok kazanan aktör kim?" veya "Bern'deki en popüler kafeler hangileridir?" Bu nedenle, sesli arama SEO'sunun uygun ve net formüle edilmiş bilgiler sağlaması önemlidir. Bu tür soruları iletmek için cevaplar. Arama motoru algoritması bunları olumlu olarak değerlendirdiğinden, ilgili sorular veya cevaplar H2 başlıkları için de iyidir.

3. İpucu: Google'da yerel aramayı optimize edin​

Sesli arama , özellikle yerel aramalarda giderek daha alakalı hale geliyor . Restoran, bar veya en yakın tren istasyonunu aradığınız fark etmez: Acelemiz olduğunda, akıllı telefonumuzu çabucak çıkarır ve sesli arama yoluyla sorarız. Bu nedenle, Google Maps & Co'da fiziksel konumun girilmesi, özellikle sitede müşteri almak istiyorsanız, şirketler için çok önemlidir. Bu nedenle çalışma saatleri ve iletişim bilgileri her zaman güncel olmalıdır.

4. İpucu: Web sitesinin mobil optimizasyonuna dikkat edin​

Arama sorgularının çoğu, özellikle sesli arama, mobil cihazlar üzerinden yapıldığından, web sitesinin mobil optimize edilmiş olması gerekir. Akıllı telefonda ve diğer mobil cihazlarda kısa yükleme sürelerine sahip uyarlanmış bir ekran, daha iyi bir arama motoru sıralamasına yol açar. Google'ın ve diğer sağlayıcıların ilgili araçları, web sitelerinin mobil cihazlarda düşük performans gösterdiğini algılar ve optimizasyona yardımcı olur.

5. İpucu: Öne çıkan snippet'ler için içeriği optimize edin​

Öne çıkan snippet, bilgilendirici bir arama sorgusuna yanıt olarak görünen ilk arama sonucudur. Google'da sözde "0" konumundadır, bu nedenle diğer tüm sonuçlardan önce görünür. Bir soruya hızlı bir cevap vermeyi amaçlamaktadır ve bu nedenle resimde olduğu gibi vurgulanmıştır:

Sarmaşık zehirli mi için Google arama sonuçlarının ekran görüntüsü.

Sesli aramanın artan kullanımı nedeniyle öne çıkan snippet'ler giderek daha alakalı hale geldi, bu nedenle Google Home tarafından okunan cevapların büyük bir kısmı onlara atıfta bulunuyor. Bu arada, daha küçük web sitelerinin de organik arama sonuçlarında yerleşik web sitelerinden önce sıralanma şansı yüksektir. Önemli olan içeriğin dil isteklerine göre uyarlanmış basit bir şekilde yapılandırılmasıdır.

Çözüm​

Sesli arama kullanıcıları her şeyden önce tek bir şey ister: sorularına hızlı ve hedefe yönelik cevaplar. Bu nedenle pazarlamanın görevi, sesli aramanın diyalog odaklı yaklaşımına tepki vererek içeriği değişen arama davranışına uyarlamaktır.

Çok spesifik ve ayrıntılı olarak, burada iki ana yön vardır: hedef grubun dil davranışına dayanan uzun kuyruklu anahtar kelimeler ve arama sorgularının çoğunlukla sesli arama yoluyla yapıldığı mobil cihazlara odaklanma. Dil uyarlamasına ek olarak , mobil optimizasyon ve mobil cihazlar aracılığıyla yerel aramalar da pazarlamacılar için önemlidir.

Sesli arama, gelip geçen bir pazarlama trendi değil, yıllardır devam eden ve artık SEO söz konusu olduğunda da dikkate alınması gereken bir süreçtir. Bu makalenin, sesli aramanın SEO'yu nasıl etkilediğine ve buna tepki vermek için hangi önlemleri alabileceğinize ilişkin bir genel bakış sunabildiğini umuyoruz.
 
Üst