Webmaster Forumuna hoşgeldiniz!

Türkiye'nin En iyi Webmaster Forumu

Webmaster tools, Google Webmaster, Adsense, SEO, Domain, Hosting Hakkında Bilgilere ulaşmak için forumumuza kaydolarak, topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Kayıt Ol

Yöneticiler İyi Pazarlama Ajanslarını Kötülerden Nasıl Ayırt Eder?

Katılım
25 May 2022
Mesajlar
100
Pazarlama ajansının değiştirilmesi veya bulunması mı gerekiyor? Her zaman yeterli seçenek vardır, ancak doğru seçimi nasıl yaparsınız? Yöneticiler aşağıdaki ipuçlarıyla trençkotlarını dolaba bırakabilirler. Doğru seçim , casus modu etkinleştirilmeden yapılabilir (en azından çoğunlukla).

Elbette, ayrıntılara daha yakından bakmak için zaman zaman büyüteç kullanılması gerekir. Yine de, belirsiz karışıklıklar içeren dramatik bir gerilim filmi değil. Örneğin, sadece standartlara güvenmek karar verirken yardımcı olur.

Muhtemelen aynı konuda birkaç teklif aldınız. Bu, gerçekçi bir fiyat aralığı görmeyi kolaylaştırır. Yani araştırma o kadar zor değil. Ancak hangi ayrıntılara dikkat ettiğinize bağlı. Objektif ve güvenli bir karar verebilmeniz için aşağıdaki noktaların %100 olması gerekir.

Bir adam beyaz tahtanın önünde duruyor ve üzerinde iyi temsilci ve kötü temsilci yazıyor.

Nokta 1: Karşılaştırma için geçmiş projeler​

En iyi ihtimalle benzer hedeflere veya ürünlere sahip bir ajansın vakaları (örnek vakalar) size çok şey anlatır. Önemli sorular şunlardır:

  • Hizmet yelpazesini görmeyi kolaylaştıracak farklı kampanyalar var mı?
  • Hatta doğrudan karşılaştırma yapılabilmesi için aynı içeriğe sahip projeler var mı?
  • Tedbirler ne kadar kapsamlıydı ? Hangi başarıya yol açtılar ve ne kadar çabuk?
  • O zaman başarıyı ölçmek için hangi kriterler kullanıldı ve neden?
Her ajansın geçmiş projelerden oluşan bir havuzu vardır. İdeal olarak, isteğinizle bile uyumludur. Örneğin, mağazanızın daha fazla reklamını yapmak ve aynı zamanda kullanıcı deneyimini geliştirmek istiyorsunuz. Ajansın e-ticaret veya web sitesi optimizasyonu konusunda deneyimi var mı? Burada bir verimlilik ölçüsü çok çabuk fark edilebilir.

Başarının kilit verilerine özellikle dikkat edin. Mağazayı güncelledikten sonra yüksek dönüşüm oranlarına ulaşabildiniz mi? Pazarlama otomasyonu başarıyla geliştirildi mi ? Özellikle önemli başarılar hangi zaman diliminde kaydedildi? Bir süredir var olan yeni projeler veya ürünler için mi?

İstediğiniz senaryo için vakalar sunulabiliyorsa, bu savaşın yarısıdır. Güçlü başarı değerleri veya derinlemesine deneyimler belirlenebilirse, resim daha eksiksiz hale gelir. Sonunda yaratıcı çizgi nabzınızı atıyorsa, güçlü bir işbirliğinin önünde duran hiçbir şey yoktur.

Nokta 2: İletişim, taahhüt​

Açıklık veya daha doğrusu şeffaflık elbette önemli faktörlerdir. Ancak, iyi bir ajansın ilk belirtilerini burada bulmak çok daha kolaydır. Ücretsiz danışmanlık sunuluyor mu? Teklifte belirtilen saatlerin ötesinde kişisel taahhüt var mı? Cevap almanız ne kadar sürer?

Elbette istisnai durumlar vardır. Örneğin, yoğun bir haftada gecikmiş bir yanıt. Kesinlikle daha az dramatik olarak değerlendirebileceğiniz bir şey. Özellikle bu önceden belirtilmişse. Aynı şekilde, kötü bir ajans genellikle (çok) geç iletişime geçer ve herhangi bir bilgiyi ücretsiz olarak paylaşmaması garanti edilir. Şüpheli davranış tekrar tekrar ortaya çıkıyor mu? O zaman bu kabul edilemez. Ajans, başlangıçta güvenilirlik veya yapı açısından pek iyi olmayan bir tablo çiziyor .

Sonra ne olacak ve daha da kötüye gidiyor mu? Son teslim tarihleri de aynı şekilde dikkatsizce ele alınıyor mu? Müşteri kataloğunda yeterince önemli değil misiniz ve sadece sizinle mi ilgileniliyor? İlk andan itibaren aşağıdaki kriterlerle iletişime dikkat edin :

  • Zaman penceresi: Ajans sizinle ne zaman iletişime geçecek? Toplantılar genellikle gecikir mi?
  • Şeffaflık: Sizinle iletişim ne kadar açık/dürüst?
  • Sıklık : Ne sıklıkla ve ne kadar çabuk geri bildirim alıyorsunuz?
  • İçerik: Ayrıntılı sorulara yüzeysel cevaplar alıyor musunuz? En iyi öneriler var mı?
Şeffaflığı deneyimlemek biraz zor. Ancak iyi bir yaklaşım, daha az başarılı projeler ve istenen etkinin neden gerçekleşmediğini sormaktır. Çok fazla kaçarsanız, örneğin, hata yapmayı kabul edip etmediğinizi hemen göreceksiniz. İkincisi, açıklığın açık bir göstergesidir.

3. Nokta: Takım veya “kimya”​

OMA AG'nin acente ekibi

Fiyatlandırma ve hizmetler doğruysa insan olmak zorunda değil, değil mi? Genellikle hafife alınan bir yön. Dürüst olmak gerekirse, kişilerarası ilişkiler önemli bir faktördür.

Bir örnek: TikTok'ta modern, esprili ve yaratıcı bir kampanya yürütmek ister misiniz? B2C odakta mı olmalı? O zaman, OOH (Out of Home) reklamcılığına odaklanan muhafazakar ve klasik ajans daha az uygundur. Sadece B2B'deki hukuk firmalarına bakan şirketle olan çözüm de bir o kadar uygun değil.

Geniş bir örnek: Seçilen kurumun güçlü bir kamuoyu imajı var. Başarı ölçütleri önemlidir. Proje durumu mükemmel. Ama siz ve bağlantınız hiç uyumlu değilse ne anlamı var? Yoksa iletişim her zaman karşınızdakinin kibirli doğası tarafından mı yüklenir?

Örneklerden de görebileceğiniz gibi, kişilerarası faktör önemli bir rol oynamaktadır. Belirli bir kimya veya uygun bir yönelim, birçok önemli süreci basitleştirir. Sorunsuz iletişimden yaratıcı yaklaşımlar konusunda daha güçlü fikir birliğine. En geç 8. kez aydınlatılmış bir konuyu tartışmak zorunda kaldığınızda, aynı dalga boyunda olmanın ne kadar önemli olduğunu anlayacaksınız.

Takım söz konusu olduğunda, ilk uyarı işaretleri belki de önceden bulunabilir. Ajans kendini dış dünyaya nasıl sunuyor? Sosyal medyada siyasi gaflar var mı? Bu, işinizin doğasına uygun mu? Kaçınılmaz olarak, bunun ajansın bilgi birikimi ile ilgisi yoktur. Bununla birlikte, ekip kendini kötü gösterirse veya kamuoyunda sorgulanabilir bir şekilde davranırsa, tüm zamanların en iyi hizmeti bile geçersiz hale gelir. Her durumda, bu tür kanıtlar size zor veya karmaşık olmayan bir işbirliğinin belirtilerini verir. İnsana uymadığı için, dahil olan herkesin ruh hallerine göre daha az sinerjisi vardır.

4. Nokta: Fiyatlandırma​

Girişte zaten bahsedilen, iyi bir ajans teklif tarafından da tanınabilir. Örneğin, istenen dört teklifin ortalama değeri zaten çok yardımcı oluyor . Bu, fark edilebilir farklılıkları veya dalgalanmaları hızlı bir şekilde belirlemenizi sağlar.

Ancak bağlam müzikte bir rol oynar. Anlaşılır görünen gerekçeler var mı? Bir örnek: A Ajansı, bir fotoğraf çekimi için 1.000 CHF'nin hemen altında ücret alıyor. Alternatif 3.000 frank. Hizmet aynı, peki neden büyük fark? Örneğin, B ajansı özel bir set rezervasyonu yaptıysa, mutlaka daha kötü değildir. Maliyetlerdeki artış açıkça görülebilir ve haklıdır. Bu yine de eleştirilirse, iyi bir ajans da çok yönlüdür ve alternatifler veya çözümler sunmaya çalışır.

Bu nedenle, tekliflere ayrıntılı olarak bakın ve daha fazla bilgi istemeye çalışın, o zaman daha iyi bir resim elde edebilirsiniz.

Teklifler için ipuçları:
  • Karşılaştırmalı teklifleri alın ve kontrol edin!
  • Güçlü fiyat dalgalanmalarını analiz edin/sorgulayın!
  • Sadece genel anlamda mı düşünülür yoksa bireyselleştirilebilir mi?
  • Değişiklik isteniyorsa bununla nasıl başa çıkılır?

5. Nokta: Kurumsal hedefler​

Tıklayıp tıklamadığını doğrudan fark ettiğiniz anlar vardır. Örneğin markalaşma ile. Bir satış konuşması genellikle ilk bakışta kurumsal hedeflerinizin tanınıp tanınmadığını veya dahil edilip edilmediğini gösterir.

Öte yandan, bir ajans aynı zamanda meşhur tünel vizyonuna da sahip olabilir. İletişimin odak noktası elde tutma ( müşteri sadakati ) ise, olası satış yaratma (müşteri kazanımı) için çeşitli önerilere şaşırabilirsiniz. Açıkçası, bu kadar az ilgi gösteren bir ajans “iyi” ödülü alamaz.

İş hedeflerinizi açık ve doğrudan iletin. İyi bir ajans zaten bunu tahmin edebilecek ve hatta tahmin edebilecektir. En geç bir strateji önerildiğinde içerdiği hizmetler şirketin hedeflerini desteklemelidir. Durum böyle değilse, acente serbest ve karışık bir düşüş içindedir ancak kesinlikle doğru yolda değildir.

Çözüm​

Burada tanımlanan sinyallere ve eğilimlere dikkat edin. Çok gevşek bir randevu veya açıkça yanlış yönlendirilmiş bir içerik yönelimi gibi küçük şeyler bir eleme kriteri olabilir veya olmalıdır. Her durumda, bu ipuçlarıyla bir ajans seçerken en iyi ihtimalle kötü sürprizlerle karşılaşmamasını sağlayabilirsiniz (iç dedektif Conan veya Sherlock Holmes'u etkinleştirmemiş olsanız bile).
 
Son düzenleme:
Üst